NOWY JAGUAR F-PACE: LUKSUSOWY, NOWOCZESNY, ZELEKTRYFIKOWANY




• Prezentacja nowego modelu F-PACE: Zmodernizowane nadwozie, całkowicie nowe wnętrze, zaawansowane funkcje łączności i zelektryfikowane układy napędowe
Zmodernizowane nadwozie: Nowy projekt maski, superwąskie reflektory LED z oświetleniem do jazdy dziennej w kształcie podwójnej litery „J”, nowy grill oraz nowe tylne lampy i zderzak nadają podkreślają dynamiczny charakter

Wspaniale wykonane wnętrze: Całkowicie nowe wnętrze charakteryzuje się pięknymi detalami, luksusowymi materiałami i intuicyjną technologią, które tworzą oazę spokoju dla kierowcy i pasażerów

Zelektryfikowane zespoły napędowe: Hybrydowy pojazd elektryczny typu plug-in (PHEV) i miękka hybryda (MHEV) to niższe zużycie paliwa i wyższy komfort

PHEV: Hybryda typu plug-in z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o łącznej mocy 404 KM potrafi pokonać w trybie elektrycznym do 53 km, emitując przy tym od 49 g/km CO2

MHEV z sześciocylindrowymi silnikami benzynowym i wysokoprężnym: Nowy, rzędowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o poj. 3-litrów i mocy 340 KM lub 400 KM oraz najnowszy, rzędowy, sześciocylindrowy diesel Ingenium o mocy 300 KM z technologią MHEV zapewniają wyrafinowaną moc i wyjątkowe osiągi

Najnowsze silniki wysokoprężne: Czterocylindrowy, turbodoładowany diesel Ingenium nowej generacji o pojemności 2-litrów zapewnia niższe zużycie paliwa dzięki technologii MHEV

Zawsze podłączony: Zastosowano m.in. najnowszy system multimedialny Pivi Pro z obsługą dwóch kart SIM i zupełnie nowym, zakrzywionym, szklanym ekranem dotykowym HD o przekątnej 11,4 cala

Zawsze aktualny: Funkcja bezprzewodowej aktualizacji SOTA zapewnia bezproblemową, zdalną instalację najnowszych systemów pojazdu i plików multimedialnych

Samopoczucie kierowcy i pasażerów: Innowacyjny system redukcji hałasu drogowego i funkcja jonizacji powietrza w kabinie z filtracją PM2.5, która wychwytuje najdrobniejsze cząsteczki i alergeny

Dostawa pierwszych egzemplarzy zaplanowana jest na wiosnę 2021.

15 września 2020 roku, Whitley, Wielka Brytania: Dzięki agresywnie stylizowanemu nadwoziu, pięknie wykonanemu, całkowicie odmienionemu wnętrzu, systemowi multimedialnemu Pivi Pro najnowszej generacji oraz gamie rzędowych, cztero- i sześciocylindrowych silników z technologią PHEV i MHEV nowy Jaguar F-PACE jest bardziej luksusowy, lepiej połączony z siecią i zużywa mniej paliwa. F-PACE w wersji PHEV o mocy 404 KM zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 53 km.

Nowy projekt nadwozia nadaje nagradzanemu SUV-owi F-PACE bardziej elegancki i emanujący większą pewnością siebie wygląd. Jego elementem jest nowa, wyprofilowana maska z szerszym przetłoczeniem w centralnej części oraz gładszymi i precyzyjniej zdefiniowanymi powierzchniami. Nowa maska poprawia też ogólny odbiór pojazdu dzięki ograniczeniu liczby szczelin w jego przedniej części.

Większy grill posiada „diamentowy” detal inspirowany historycznym logotypem Jaguara, a boczne otwory wentylacyjne w błotnikach zawierają teraz kultowy emblemat Leaper, stanowiąc odzwierciedlenie wyjątkowej dbałości o detale widocznej w całym pojeździe. Nowy zderzak przedni z zaprojektowanymi od nowa wlotami powietrza oraz ciemnymi kratkami wizualnie poszerza nowego F-PACE’a, sprawiając, że emanuje on większą pewnością siebie i dynamiką.

Nowe, superwąskie reflektory LED z oświetleniem do jazdy dziennej w kształcie podwójnej litery „J”, dostępne opcjonalnie z technologią Pixel LED, zapewniają wyższą zarówno rozdzielczość, jak i jasność. Dzięki funkcji Adaptive Driving Beam, która analizuje drogę przed pojazdem i automatycznie dostosowuje światła drogowe do pojazdów nadjeżdżających z przeciwka lub znaków drogowych, system potrafi wygenerować różne wiązki światła poprzez dobór różnych segmentów LED w celu optymalizacji widoczności bez rozpraszania innych kierowców.

Technologia Premium LED jest oferowana standardowo w całej gamie, a w wersjach SE i HSE dochodzi także asystent świateł drogowych. Rozwiązanie to wykorzystuje przednią kamerę do automatycznego przełączania pomiędzy światłami drogowymi i mijania, zapobiegając oślepianiu kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Animowane kierunkowskazy dostępne są także we wszystkich wersjach w ramach powiązanego wyposażenia dodatkowego, oferując wyższy poziom wyrafinowania.

W wąskich lampach tylnych umieszczono grafikę Jaguara z podwójną szykaną, która zadebiutowała w całkowicie elektrycznym modelu I-PACE, by podkreślić szerokość pojazdu. Wizualnej dramaturgii i pewności siebie dodają także zaprojektowany na nowo zderzak i tylna klapa o zmienionym kształcie.

Nowy F-PACE w pełnej charakteru wersji R-Dynamic posiada szereg wyróżniających go elementów stylistycznych, które nadają mu bardziej sportowy wygląd, natomiast wszystkie wersje są dostępne z dodatkowym pakietem stylizacji nadwozia Black nadającym jeszcze bardziej dynamiczny wygląd za sprawą niestandardowych elementów w kolorze Gloss Black.

Całkowicie odmienione, wspaniale wykonane wnętrze

F-PACE ma całkowicie nowe wnętrze, które cechuje się wyższym poziomem luksusu, rozbudowanymi funkcjami łączności oraz większą dozą spokoju i wyrafinowania. Projekt nowej deski rozdzielczej jest bardziej śmiały, dynamiczny i w większym stopniu koncentruje się na kierowcy. Nowa, sportowa konsola centralna wznosi się ku desce rozdzielczej i mieści bezprzewodową ładowarkę i większy schowek.

Centralnym elementem nowego wnętrza jest udanie wkomponowany, zakrzywiony ekran dotykowy HD o przekątnej 11,4 cala w eleganckiej obudowie ze stopu magnezu, który służy do obsługi nowego systemu multimedialnego Pivi Pro. Wykończenie prawdziwymi materiałami, w tym okleiną z drewna z otwartymi porami i aluminium, widać w pięknie uformowanych kształtach takich jak górny panel drzwi i „pokrywa fortepianu” ciągnąca się przez całą szerokość deski rozdzielczej. Przejaw dbałości o detale stanowią wytrawione laserowo osłony głośników górnej części drzwi i metaliczne pokrętło systemu JaguarDrive Control.

Julian Thomson, szef działu projektowego Jaguara: „Nowy F-PACE jest dynamiczny i agresywny, a przy tym elegancko prezentuje się na drodze — stanowi znaczący krok w rozwoju języka projektowania Jaguara. Wyższy poziom luksusu i dbałości o detale w modelu F-PACE wraz z harmonijnie zintegrowanymi, najnowszymi technologiami sprawiają, że kierowca i pasażerowie czują się wyjątkowo, gdy wsiadają do pojazdu”.

W nowym przełączniku trybu jazdy — jednym z wielu pięknych detali — górny element wykończono szwem kojarzącym się z piłką do krykieta, a dolną część wykonano precyzyjnie z metalu, aby poprawić doznania dotykowe.

Nowe boczki drzwi z nowym, 360-stopniowym uchwytem, oferują lepszy dostęp i więcej miejsca do przechowywania butelek na napoje i innych przedmiotów, a przyciski regulacji szyb przeniesiono z górnej części drzwi niżej, aby ułatwić ich dosięgnięcie.

Nowe fotele mają szersze wyściełanie, nowe funkcje masażu oraz większą powierzchnię podgrzewaną i wentylowaną. W wybranych wersjach na wszystkich zagłówkach pojawia się wytłaczany symbol Jaguar Leaper, zaś tradycje marki podkreślają oznaczenia na tapicerce „Est.1935 Jaguar Coventry”.

Zestaw zaawansowanych technologii dba o zdrowie i dobre samopoczucie kierowcy i pasażerów. Układ jonizacji powietrza w kabinie poprawia jego jakość dzięki nanotechnologii, która usuwa alergeny i nieprzyjemne zapachy. System zawiera teraz również układ filtrujący, który wychwytuje najdrobniejsze cząsteczki, w tym szkodliwe cząstki PM2.5, z myślą o zdrowiu i dobrym samopoczuciu kierowcy i pasażerów. Klient włącza system po prostu wciskając przycisk „Purify”.

Moc i osiągi hybrydy typu plug-in

Nowy F-PACE jest dostępny z zespołem napędowym P400e PHEV oraz najnowszymi rzędowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi Ingenium o czterech lub sześciu cylindrach. Do wybranych silników po raz pierwszy dostępna już również technologia MHEV. Wszystkie wersje modelu F-PACE posiadają inteligentny napęd AWD i 8-biegowe przekładnie automatyczne. Pełna gama jednostek napędowych:

Diesel

• 163 KM, MHEV, 2.0L, R4 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 204 KM, MHEV, 2.0L, R4 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 300 KM, MHEV, 3.0L, R6 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 300 KM, 3.0L, R6 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD

Benzyna

• 250 KM, 2.0L, R4 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 340 KM, MHEV, 3.0L, R6 z kompresorem i turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 400 KM, MHEV, 3.0L, R6 z kompresorem i turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD
• 404 KM, PHEV, 2.0L, R4 turbo, 8-biegowa przekładnia automatyczna, AWD

Układ napędowy PHEV wytwarza łącznie 404 KM i 640 Nm z 2-litrowego silnika benzynowego oraz silnika elektrycznego o mocy 105 kW. Zaawansowany silnik elektryczny zasilany przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 17.1 kWh pomaga ograniczyć emisję CO2 do 49 g/km i zużycie paliwa do 2,2 l/100 km, a także uzyskać imponujące osiągi 0-100 km/h w 5,3 sekundy.

Przy pełnym naładowaniu F-PACE P400e potrafi pokonać w trybie elektrycznym (EV) do 53 km, umożliwiając codzienne dojazdy do pracy i powroty do domu bez potrzeby doładowywania (średnio 30,2 km w Wielkiej Brytanii). Funkcja szybkiego ładowania (32 kW DC) może zapewnić naładowanie w 80% w ciągu zaledwie 30 minut, podczas gdy domowa ładowarka typu wallbox o mocy 7 kW pozwala uzyskać 80% naładowania w około godzinę i 40 minut.

Zaawansowana technologia MHEV, dostępna z cztero- i sześciocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi oraz występująca w połączeniu z sześciocylindrowymi jednostkami benzynowymi wykorzystuje prądnicę rozruchową BiSG (Belt Integrated Starter Generator), by gromadzić energię zwykle traconą podczas zwalniania i hamowania. Jest ona magazynowana w osobnym 48-woltowym akumulatorze litowo-jonowym, a następnie inteligentnie ponownie wykorzystywana do wsparcia silnika podczas przyspieszania, a także zapewnienia płynniejszej pracy systemu start/stop.

Dzięki technologii MHEV 163-konny 2-litrowy diesel Ingenium nowej generacji emituje od 163 g/km CO2 i zużywa od 6.2 l/100 km paliwa.

Rzędowy, sześciocylindrowy diesel o mocy 300 KM zapewnia dobre przyspieszenie już przy niskich prędkościach, a jednocześnie zużywa od 7.4 l/100 km i emituje zaledwie 194 g/km CO2. Równie imponujące są jego osiągi — przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje zaledwie 6,4 sekundy.

Dzięki wielu zaawansowanym technologiom nowy diesel spełnia najsurowsze normy emisji, w tym Euro 6d Final, a turbosprężarki w układzie szeregowo-sekwencyjnym i zaawansowany układ oczyszczania spalin czynią go jednym z najlepszych diesli na świecie.

Klienci preferujący silniki benzynowe mogą wybierać pomiędzy wersjami o mocy 340 KM i 400 KM z 3-litrowej, rzędowej 6-cylindrowej jednostki generującej odpowiednio 480 Nm i 550 Nm. Oba wyposażono w najnowsze technologie, w tym elektryczną sprężarkę doładowującą wspomaganą przez turbosprężarkę typu twin scroll i układ bezstopniowej regulacji skoku zaworów (CVVL), aby zapewnić dobrą kombinację osiągów i ekonomiki. W odmianie o mocy 400 KM nowy F-PACE potrafi przyspieszyć 0-100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy.

Natomiast 2-litrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 250 KM wytwarza 365 Nm momentu obrotowego, zapewniając przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy i emisję CO2 od 209 g/km przy zużyciu paliwa od 9.3 l/100 km.

Wszystkie silniki są łączone z 8-biegową przekładnią automatyczną, którą można sterować za pomocą łopatek przy kierownicy, co jeszcze bardziej jednoczy kierowcę z pojazdem.

Colin Kirkpatrick, główny inżynier produktu w firmie Jaguar: „Nowy Jaguar F-PACE oferuje zespół napędowy odpowiedni dla każdego klienta. Nasz układ PHEV nowej generacji zapewnia wspaniałą ekonomikę i niskie koszty eksploatacji, a zasięg na napędzie wyłącznie elektrycznym sięgający 53 km wystarcza większości klientów do codziennych dojazdów do pracy. Szeroka gama jednostek napędowych obejmuje nasze najnowsze silniki benzynowe i wysokoprężne z serii Ingenium, które zostały wyposażone w zaawansowane technologie i zapewniają doskonałe połączenie osiągów, kultury pracy i ekonomiki”.

Napęd na wszystkie koła jest elementem wyposażenia standardowego wszystkich wersji modelu F-PACE, a dzięki systemowi Intelligent Driveline Dynamics pojazd prowadzi się jak samochód tylnonapędowy z możliwością błyskawicznego przenoszenia momentu obrotowego pomiędzy osiami w zależności od warunków.

Podwozie nowego modelu F-PACE zostało zmodernizowane pod kątem zastosowania nowych silników elektrycznych, a także najnowszego systemu JaguarDrive Control oraz nowej funkcji Auto Vehicle Hold.

Najnowszy system JaguarDrive Control obejmuje tryby Comfort, Eco, Rain-Ice-Snow i Dynamic, które kierowca wybiera ręcznie zależnie od warunków na drodze. Ustawienia wybierane nowym pokrętłem znajdującym się obok całkowicie nowego przełącznika trybu jazdy dostosowują układ kierowniczy, działanie przekładni i reakcję na gaz oraz ustawienia systemu Adaptive Dynamics (jeśli jest w wyposażeniu).

Funkcja Auto Vehicle Hold oferuje większą wygodę i działa płynniej niż konwencjonalna funkcja Automatic Hill Hold. Nowe rozwiązanie blokuje hamulce przez nieograniczony czas po zatrzymaniu na pochyłości, delikatnie je zwalniając dopiero, gdy kierowca wciśnie pedał przyspieszenia w celu ruszenia.

Najnowocześniejsze technologie sieciowe

Nowy F-PACE posiada zaawansowaną elektroniczną architekturę pojazdu zwaną EVA 2.0, która obsługuje szereg nowych technologii, dzięki czemu ten przyszłościowy samochód jest zawsze połączony z siecią i posiada najnowsze wersje oprogramowania.

Najnowszy system multimedialny Pivi Pro jest obsługiwany za pośrednictwem całkowicie nowego, zakrzywionego ekranu dotykowego HD o przekątnej 11,4 cala. Najważniejsze zalety to większa czystość obrazu, trzykrotnie większa jasność i o 48% większe rozmiary niż u 10-calowego poprzednika oraz uproszczona struktura menu, która pozwala kierowcom wykonać do 90% typowych operacji po najwyżej dwóch dotknięciach ekranu.

Aby ułatwić kierowcom szybki dostęp do istotnych informacji, nowy F-PACE został także wyposażony w 12.3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników HD z poprawioną grafiką i konfigurowalnym układem, który pozwala wyświetlić pełnoekranową mapę nawigacji z przekazywanymi krok po kroku wskazówkami, cyfrowe zegary, multimedia, listę kontaktów lub dane systemu multimedialnego. W połączeniu z najnowszym wyświetlaczem przeziernym nowy F-PACE udostępnia kierowcom wszystkie potrzebne informacje bez odwracania ich uwagi.

Nowy intuicyjny system multimedialny jest standardowo wyposażony w funkcję Apple CarPlay® i umożliwia klientom połączenie przez Bluetooth dwóch telefonów jednocześnie. Zależnie od rynku standardowo dostępne są także funkcje Android Auto™ i Baidu CarLife. Ładowarka urządzeń bezprzewodowych ze wzmacniaczem sygnału telefonicznego pozwala szybko doładować telefon. Dzięki zastosowaniu zewnętrznej anteny system zapewnia też lepszą jakość połączeń.

Aby umożliwić natychmiastowy start, system Pivi Pro posiada oddzielne zasilanie. Jest więc gotowy do pracy, gdy tylko klient wsiądzie za kierownicę.

Zestaw nowych technologii ułatwiających życie obejmuje funkcję bezprzewodowej aktualizacji (SOTA), dzięki której ten SUV o wysokich osiągach zawsze korzysta z najnowszego oprogramowania. To rozwiązanie oznacza, że właściciele nie muszą odwiedzać dilerów, by otrzymać nowe wersje oprogramowania dla swoich pojazdów.

Łączność systemowi Pivi Pro zapewnia najnowsza, zintegrowana technologia dwóch kart SIM z dwoma modemami LTE pozwalająca systemowi wykonywać kilka funkcji jednocześnie, np. przesyłać strumieniowo pliki multimedialne i pobierać aktualizacje SOTA bez uszczerbku dla wydajności. Supernowoczesna technologia łączności gwarantuje też ograniczenie zakłóceń spowodowanych brakiem zasięgu dzięki wyszukiwaniu dostawcy sieci o najsilniejszym sygnale.

Zastosowany po raz pierwszy w segmencie system aktywnej redukcji hałasu drogowego stale monitoruje wibracje powodowane przez nierówności nawierzchni i oblicza falę dźwiękową o przeciwnej fazie, by wyeliminować hałas słyszany przez kierowcę i pasażerów. To oznacza niższy poziom hałasu w kabinie, czyli wyższy komfort i ograniczenie zmęczenia powszechnie kojarzonego z długim narażeniem na hałas o niskiej częstotliwości. Obecność kierowcy i pasażerów w kabinie jest monitorowana, a system nieustannie optymalizuje swoje działanie, by zapewnić wszystkim jak najlepsze doznania. Zastosowanie lekkich materiałów gwarantuje brak wpływu na masę pojazdu i własności jezdne. Funkcja eliminacji hałasu silnika izoluje kabinę od niepożądanego hałasu silnika, by zamienić ją w prawdziwą oazę spokoju.

Wygodę podnosi opaska na rękę Activity Key drugiej generacji, którą można zaryglować, odryglować i uruchomić pojazd bez potrzeby posiadania przy sobie konwencjonalnego kluczyka. To akumulatorowe urządzenie wyposażono w zegarek, który przy pełnym naładowaniu będzie działał nawet siedem dni.

Nowy F-PACE jest także wyposażony w asystenta kierowcy najnowszej generacji. Posiada on funkcję Clear Exit Monitor, która podczas wysiadania z pojazdu ostrzega osoby zajmujące miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu o nadjeżdżającym samochodzie lub rowerzyście. Aktywny tempomat automatycznie utrzymuje zadany dystans od pojazdu z przodu.

Najnowszy system kamer 360° Jaguara posiada zaawansowaną funkcję 3D wykorzystującą najnowszą technologię oferującą wyższą rozdzielczość oraz widok z kilku kamer w czasie rzeczywistym podczas manewrowania pojazdem. Wybrać można widok skrzyżowania, widok 3D i widok z góry ClearSight.

Zobowiązanie marki Jaguar do budowania lekkich i wytrzymałych pojazdów dotyczy także nowego modelu F-PACE. Konstrukcja z wysoką zawartością aluminium wykorzystuje z myślą o środowisku aluminium pochodzące z produkcji w obiegu zamkniętym oraz stanowi ważny krok na drodze firmy Jaguar do realizacji wizji „Destination Zero” - świata bez emisji, wypadków i korków.

Klienci mogą wybierać pomiędzy poziomami wyposażenia S, SE i HSE, z których każdy jest dostępny z pakietem R-Dynamic. We wszystkich wersjach za dopłatą dostępny jest także pakiet stylizacji nadwozia Black.