WYŚCIGOWY
KOD DNA

Długa i wspaniała historia Jaguara w sportach motorowych na zawsze wpłynęła na ewolucję naszych samochodów poruszających się po drogach publicznych. Nasz start w Formule E będzie kontynuacją tego dziedzictwa, wyznaczając kierunek dla naszych przyszłych pojazdów elektrycznych.

NASZE SAMOCHODY WYŚCIGOWE

XK120

XK120

Data: 1948–1954
Prędkość maksymalna: 124,6 mph / 200,5 km/h
Pojemność silnika: 3442 cm³ / 201 ci
Moc: 160 KM / 119 kW
Fakt: w momencie wprowadzenia na rynek XK120 był najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie.
C-TYPE

C-TYPE

Data: 1951–1953
Prędkość maksymalna: 144 mph / 231,7 km/h
Pojemność silnika: 3442 cm³ / 201 ci
Moc: 207 KM / 154 kW
Fakt: hamulce tarczowe w C-Type stały się standardem motoryzacyjnym.
D-TYPE

D-TYPE

Data: 1954–1957
Prędkość maksymalna: 162 mph / 260,7 km/h
Pojemność silnika: 3442 cm³ / 210 ci
Moc: 250 KM / 186 kW
Fakt: D-Type wygrał wyścig Le Mans w latach 1955, 1956 i 1957.
XJS

XJS

Data: 1975–1996
Prędkość maksymalna: 153 mph / 246,2 km/h
Pojemność silnika: 4235 cm³ / 258 ci
Moc: 285 KM / 212 kW
Fakt: XJS wygrał 24-godzinny wyścig w Spa, w 1983 r.
XJR

XJR

Data: 1983–1991
Prędkość maksymalna: 229 mph / 368,2 km/h
Pojemność silnika: 6995 cm³ / 426 ci
Moc: 750 KM / 559 kW
Fakt: auta XJR-12 zdobyły pierwsze i drugie miejsce w Le Mans
w 1990 r.
FORMULA 1 - R2 & R3

FORMULA 1 - R2 & R3

Data: 2000–2004
Prędkość maksymalna: 194 mph / 312,2 km/h
Pojemność silnika: 2998 cm³ / 464 ci
Moc: 770 KM / 574 kW
Fakt: Eddie Irvine i Mark Webber jeździli dla zespołu F1 Jaguara.
Formula E I-TYPE 1

Formula E I-TYPE 1

Data: 2016–2017
Prędkość maksymalna: ograniczona do 140 mph / 225,3 km/h
Pojemność silnika: nie dotyczy
Moc: 200 kW, czyli 270 KM
Fakt: Jaguar powrócił do wyścigów w Formule E w sezonie 3 w latach 2016/2017
Formula E I-TYPE 2

Formula E I-TYPE 2

Data: 2017–2018
Prędkość maksymalna: ograniczona do 140 mph / 225,3 km/h
Pojemność silnika: nie dotyczy
Moc: 200 kW, czyli 270 KM
Fakt: Jaguar zdobył swoje pierwsze miejsce na podium i pierwsze pole position z modelem I-TYPE 2 w 4. sezonie, w latach 2017/2018
FORMULA E I-TYPE 3

FORMULA E I-TYPE 3

Data: 2018–2019
Prędkość maksymalna: 156 mph / 250 km/h
Pojemność akumulatora: 52 kWh
Moc: 250 kW, czyli 335 KM
Fakt: dzięki Jaguarowi I-TYPE 3 zespół odniósł pierwsze zwycięstwo w Formule E podczas wyścigu E-Prix w Rzymie w 2019 roku – to także pierwsze międzynarodowe zwycięstwo Jaguara w sportach motorowych od 1991 roku.
FORMULA E I-TYPE 4

FORMULA E I-TYPE 4

Data: 2019–2020
Prędkość maksymalna: 174 mph / 280 km/h
Pojemność akumulatora: 52 kWh
Moc: 250 kW, czyli 335 KM
Fakt: Jaguar I-TYPE 4 posiada najlżejszą i najbardziej wydajną jednostkę napędową, jaką Jaguar Racing kiedykolwiek wyprodukował, co pomogło naszemu kierowcy odnieść zdecydowane zwycięstwo w Mexico City, a w Santiago zdobyć pole position i zająć miejsce
na podium.

NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA DLA JAGUARA W HISTORII WYŚCIGÓW

XK120

XK120

1948–1954 – SILVERSTONE I LE MANS

Całkowicie nowy samochód sportowy, w którym testowo umieściliśmy rewolucyjny silnik Jaguar XK. XK120 zostaje uznany za najszybszy samochód produkcyjny na świecie. W 1949 roku XK120 wygrywa na torze Silverstone, a rok później trzy XK120 debiutują w Le Mans. To początek nowej ery w wyścigach samochodowych.
C‑TYPE

C‑TYPE

1951–1953 – LE MANS

W 1951 roku do Jaguara dołączył inżynier lotnictwa Malcolm Sayer, w pracy łączący dyscyplinę i dążenie do doskonałości. Jego pierwszy model będący owocem współpracy, C-Type, wygrywa w Le Mans, a kierowca drugiego samochodu, Stirling Moss, bije rekord okrążenia. W 1953 roku C-Type wygrywa ponownie w Le Mans i zajmuje trzy z czterech pierwszych miejsc.
D‑TYPE

D‑TYPE

1954-1957 – LE MANS

Zła pogoda pozbawia D-Type zwycięstwa w Le Mans w 1954 roku, nawet po osiągnięciu zawrotnej maksymalnej prędkości 170 mil na godzinę. Jednak to opływowe auto odnosi zwycięstwa w latach 1955, 1956, a w 1957 zajmuje pięć z sześciu pierwszych miejsc. D-Type pozostaje do dziś jednym z najbardziej udanych samochodów wyścigowych, jakie kiedykolwiek powstały.
XJS

XJS

1975–1996 – ETCC I 24-GODZINNY WYŚCIG W SPA

W 1982 roku, pod szyldem TWR, brytyjski kierowca wyścigowy Tom Walkinshaw wystawia zespół złożony z samochodów V12 XJS w Europejskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych, odnosząc kilka zwycięstw. Natomiast w 1984 roku Walkinshaw zdobywa tytuł Mistrza Kierowców ETCC i wygrywa prestiżowy 24-godzinny wyścig w Spa.
XJR-9

XJR-9

1983–1991 – 24-GODZINNY WYŚCIG DAYTONA I LE MANS

Samochody XJR z zamkniętym kokpitem okazują się groźnymi rywalami na długodystansowych wyścigach na całym świecie. Dotyczy to zwłaszcza XJR-9 z 1988 roku. Ten supersamochód z silnikiem V12 zwycięża w 24-godzinnym wyścigu Daytona, a następnie w Le Mans, gdzie kierowca Martin Brundle zdobywa tytuł Mistrza Kierowców, a marka Jaguar – Mistrza Producentów.
R1 to R5

R1 to R5

2000–2004 – FORMUŁA 1

Dzięki obecności Jaguara w Formule 1 Eddiemu Irvine’owi, byłemu kierowcy Ferrari, kilkukrotnie udało się stanąć na podium. Zespół zapewnia również świetne warunki treningowe uznanemu australijskiemu kierowcy Markowi Webberowi. Jaguar, będący własnością Forda, wyprodukował trzy samochody napędzane silnikiem Cosworth V10.
I‑TYPE 1

I‑TYPE 1

2016 – FORMUŁA E

Zainspirowany naszym doświadczeniem w wyścigach i wspierany przez zespół doświadczonych inżynierów wyścigowych i niezwykle błyskotliwych techników zespół Jaguar Racing oraz niesamowity I-TYPE 1 odważnie wkroczyli do Formuły E i z miejsca stali się groźnymi konkurentami gotowymi do jazdy.
I-TYPE 2

I-TYPE 2

2017 – FORMUŁA E

Wprowadzenie modelu I-TYPE 2 sprawiło, że zespół Jaguar Racing odnotował swój najbardziej udany sezon w Formule E dotychczas, z licznymi finiszami w pierwszej dziesiątce. I-TYPE 2, zbudowany z myślą o wyczerpujących miejskich torach wyścigowych, osiągał moc do 200 kW (270 KM) i zapewniał przyspieszenie od 0 do 60 mph (0–100 km/h) w oszałamiającym czasie 2,9 sekundy.
I-TYPE 3

I-TYPE 3

2018–2019 – FORMUŁA E

Jaguar I-TYPE 3 i Nowozelandczyk Mitch Evans zapisali się w historii Panasonic Jaguar Racing, odnosząc pierwsze w historii zespołu zwycięstwo w Formule E ABB FIA podczas wyścigów E-Prix w Rzymie w kwietniu 2019 roku oraz pierwsze międzynarodowe zwycięstwo Jaguara w sportach motorowych od 1991 roku.
I-TYPE 4

I-TYPE 4

2019-2020 – FORMUŁA E

Jaguar I-TYPE 4, którego prędkość maksymalna wynosiła 280 km/h, wyposażony był w najlżejszy i najbardziej wydajny układ napędowy, jaki Jaguar Racing kiedykolwiek wyprodukował. Rozwiązanie to pomogło odnieść zdecydowane zwycięstwo w Mexico City oraz zdobyć pole position i miejsce na podium w Santiago. Sezon zakończył się pełnymi akcji 6 wyścigami w ciągu 9 dni na zamkniętym torze na historycznym lotnisku Berlin Tempelhof w Niemczech. Zespół Panasonic Jaguar Racing zakończył sezon na miejscu P7 w klasyfikacji zespołowej Mistrzostw.