JAGUAR TCS RACING UKOŃCZYŁ SWÓJ 100. WYŚCIG W TOKIO  I POPROWADZI MISTRZOSTWA ŚWIATA FORMUŁY E ABB FIA 2024


  • Jaguar TCS Racing zdobył cenne punkty w inauguracyjnym Tokyo E-Prix, setnym wyścigu zespołu, gdy Nick Cassidy zajął dobre ósme miejsce, startując z 19. pozycji.


  • Jaguar TCS Racing utrzymuje prowadzenie w klasyfikacji Mistrzostw Świata Zespołów z 17-punktową przewagą.


  • Nick Cassidy opuszcza Tokio na drugim miejscu w Mistrzostwach Świata Kierowców, zaledwie dwa punkty za liderem.


  • Mitch Evans zajął piętnaste miejsce w setnym wyścigu swojego i brytyjskiego zespołu w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA i jest szósty w Mistrzostwach Świata Kierowców.


  • Szósta i siódma runda Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA 2024 odbędą się w Misano we Włoszech w dniach 13 i 14 kwietnia 2024 r.



Jaguar TCS Racing zdobył cenne punkty w inauguracyjnym wyścigu Tokyo E-Prix, 100. wyścigu zespołu, a Nick Cassidy wykonał wyrachowany przejazd, wspinając się z dziewiętnastej pozycji na ósme miejsce na mecie. Mitch Evans ukończył zarówno swój, jak i 100. wyścig zespołu w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA na piętnastym miejscu po wymagającym E-Prix.

W kwalifikacjach obaj kierowcy Jaguar TCS Racing znaleźli się w grupie A. Nick przeszedł do pojedynków, ale jego najszybsze okrążenie zostało usunięte z powodu naruszenia przepisów technicznych, co oznaczało, że wystartuje z pozycji P19. Mitch Evans zakończył fazę grupową na piątym miejscu. Niewiele brakowało, aby znalazł się w pierwszej czwórce, więc jego awans do pojedynków był słodko-gorzkim momentem, biorąc pod uwagę, że to Nick Cassidy był jego następcą.

​​Pod koniec pojedynków kwalifikacyjnych Mitch zajmował szóstą pozycję, ale późniejsza kara za przeszkadzanie innemu samochodowi podczas sesji i wynikająca z tego kara trzech miejsc na starcie sprawiły, że 29-latek zajął dziewiąte miejsce na torze Tokyo Big Sight.
Startując z 19. pola startowego, Nick zaprezentował fantastycznie opanowaną jazdę, wspierany przez zespół, i przedarł się przez pole startowe, by w końcowym efekcie przekroczyć linię mety na dziewiątym miejscu. Nick ostatecznie awansował na ósme miejsce po tym, jak Mahindra Edoardo Mortary została zdyskwalifikowana po wyścigu.

Mitch miał niezwykle trudny wyścig. Po początkowej utracie dwóch miejsc na pierwszym okrążeniu Kiwi ostrożnie oszczędzał energię, zanim zaczął przebijać się w czołówce, ale na torze, na którym wyprzedzanie było z natury trudne, doszło do drobnego kontaktu z Robinem Frijnsem, co zmusiło go do powrotu do boksu w celu wymiany nosa w jego Jaguarze I-TYPE 6. Mitch powrócił na tor na 18. pozycji i pomimo późnego pojawienia się samochodu bezpieczeństwa on i zespół nie byli w stanie poczynić większych postępów, ostatecznie kończąc 35-okrążeniowy wyścig na 15. miejscu.

Pomimo trudnego dnia w Tokio Jaguar TCS Racing utrzymał prowadzenie w klasyfikacji Mistrzostw Świata Zespołów z przewagą 17 punktów. Nick Cassidy zajmuje drugie miejsce w Mistrzostwach Świata Kierowców, a Mitch Evans jest szósty.

James Barclay, dyrektor zarządzający JLR Motorsport i dyrektor zespołu Jaguar TCS Racing: Po pierwsze, to wielki zaszczyt móc ścigać się w Tokio, niesamowita sceneria na naszą setną rundę w Mistrzostwach Świata ABB FIA Formula E. Niestety, to był dla nas trudny dzień z kilkoma problemami. Pomimo dobrych osiągów bazowych nie osiągnęliśmy dziś wyniku, jaki uważamy za możliwy. To była imponująca walka o odzyskanie punktów dla Nicka, a on i zespół wykonali świetną robotę, wspinając się na 8. miejsce z 19. miejsca startowego. Jeśli chodzi o Mitcha, naprawdę myśleliśmy, że mamy świetną okazję, aby ruszyć do przodu z P9, ale gdy próbował zrobić postęp, został zaskoczony. Na torze, na którym wyprzedzanie nie było proste, tym razem nam nie wyszło. Czasami zdarzają się trudne wyścigi, podczas których nie optymalizuje się osiągów samochód i mieliśmy to dzisiaj w Jaguarze I-TYPE 6. Teraz nie możemy się doczekać następnego wyścigu w Misano.

Mitch Evans, kierowca Jaguar TCS Racing, nr 9:Dzisiejszy wyścig był wymagający. Charakter toru, jaki mieliśmy tutaj w Tokio, oznaczał, że wszystkie wyprzedzania musiały być obarczone wysokim ryzykiem i szkoda, że ​​dzisiaj się to mi nie opłaciło, ponieważ myślę, że mogliśmy ukończyć wyścig z przewagą punktów. Mamy wszystkie składniki, aby być w czołówce, a zespół pracował niesamowicie ciężko, więc wrócimy i będziemy walczyć w Misano.

Nick Cassidy, kierowca Jaguar TCS Racing, nr 37: Zespół wykonał dzisiaj naprawdę świetną robotę i mieliśmy naprawdę szybki samochód. Dotarliśmy do pojedynków, ale okoliczności sprawiły, że nie mogliśmy wycisnąć z niego maksimum. W wyścigu zaczynaliśmy z końca stawki, ale zachowaliśmy spokój, poczyniliśmy duże postępy i ukończyliśmy wyścig z punktami, a to wszystko, o co mogłem dzisiaj prosić. Przenosimy się teraz na Misano, gdzie postaramy się utrzymać dobrą formę i wrócić na podium.

Szósta i siódma runda Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA 2024 odbędzie się w dniach 13 i 14 kwietnia w Misano we Włoszech.

Kontakt do mediów

Chwalisława Waligóra

PR Manager Jaguar Land Rover

email: c.waligora@jaguarlandrover.pl

tel. +48 881 976 878

Filip Gruszczyński

PR Manager More & Louder

email: filipg@moreandlouder.pl

tel. +48 600 450 774

O Jaguarze

Do 2025 roku Jaguar przekształci się w pełni elektryczną, luksusową markę, oferującą niepowtarzalne pojazdy zdefiniowane przez pionierskie technologie i wizjonerski design. Jesteśmy już na drodze do elektryfikacji, oferując wyselekcjonowane modele hybrydowo-elektryczne i w pełni elektryczne. Dzisiejsza gama Jaguara obejmuje w 100% elektrycznego SUV-a I-PACE, sportowego SUV-a F-PACE, kompaktowego SUV-a E-PACE, limuzyny XE i XF oraz samochód sportowy F-TYPE.

Jaguar jest projektowany i konstruowany w Wielkiej Brytanii i sprzedawany w 117 krajach. Należy do domu marek JLR z Range Roverem, Defenderem i Discovery.

O Inchcape JLR Poland

Inchcape plc to międzynarodowa firma zajmująca się dystrybucją i sprzedażą detaliczną luksusowych samochodów oraz usługami serwisowymi z siedzibą w Londynie, Wielka Brytania. Zatrudniając ponad 16 000 pracowników na całym świecie oraz współpracując z ponad 30 partnerami. Inchcape jest obecny na 34 rynkach krajowych i działa jako kluczowy partner strategiczny największych światowych marek samochodów premium i luksusowych. Zapewnia efektywną, dobrze finansowaną oraz zorientowaną na klienta drogę na rynek dla pojazdów oraz części samochodowych. Wykorzystuje wszystkie ogniwa pofabrycznego łańcucha wartości w branży motoryzacyjnej wspierając swoich Zaufanych Partnerów oraz zapewniając wysoce efektywny, zorientowany na klienta sposób dotarcia na rynek oraz gwarantując wspólne korzyści na każdym etapie.

W grudniu 2020 Jaguar Land Rover (JLR) utworzył spółkę joint venture z globalnym dystrybutorem i sprzedawcą samochodów, firmą Inchcape. W wyniku współpracy powstała spółka Inchcape JLR Poland, która jest wyłącznym dystrybutorem samochodów prestiżowych marek Jaguar i Land Rover w kraju. Dzięki nawiązanej współpracy możliwe jest rozszerzenie działalności marek na polskim rynku oraz przybliżenie ich szerokiemu gronu klientów na szóstym co do wielkości rynku motoryzacyjnym Europy.