NASZA UNIKALNA TECHNOLOGIA NAPĘDU NA WSZYSTKIE KOŁA

NASZA UNIKALNA TECHNOLOGIA NAPĘDU NA WSZYSTKIE KOŁA

ZAAWANSOWANY UKŁAD NAPĘDU NA WSZYSTKIE KOŁA SAMOCHODU JAGUAR

Wprowadzając opcje napędu na wszystkie koła w swoich samochodach, inżynierowie marki Jaguar przeanalizowali każdy z układów dostępnych na rynku. Nic jednak nie mogło zapewnić takiego unikalnego doznania, jakiego oczekuje się od Jaguara. Rozwiązaniem było opracowanie napędu samochodów Jaguar na wszystkie koła z systemem Intelligent Driveline Dynamics.

UNIKALNY SYSTEM INTELLIGENT DRIVELINE DYNAMICS (IDD)

UNIKALNY SYSTEM INTELLIGENT DRIVELINE DYNAMICS (IDD)

Wyjątkowo sprawny układ automatycznego napędu AWD samochodów Jaguar jest dostępny w kultowym modelu F-TYPE, wielokrotnie nagradzanych sedanach XF i XE oraz w wyczynowym SUV-ie marki Jaguar, czyli modelu F-PACE. Układ został opracowany specjalnie po to, aby spotęgować wrażenia z jazdy samochodem o imponujących osiągach w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni. Układ napędu AWD z systemem IDD posiada dwie główne cechy, których połączenie wyróżnia go spośród wszystkich innych układów.
INSTYNKTOWNY UKŁAD AWD

INSTYNKTOWNY UKŁAD AWD

Kluczem legendarnego prowadzenia samochodu Jaguar są odczucia związane z dynamicznym napędem na tylne koła. Układ AWD samochodu Jaguar z systemem IDD zachowuje tę charakterystykę dzięki silnemu wyróżnianiu tylnych kół. W normalnych warunkach jazdy 90% mocy jest przekazywane na tylne koła, choć przy pełnym przyspieszeniu na suchej nawierzchni może to być nawet 100%. Kiedy system wykrywa, że potrzebny jest większy moment obrotowy na przednich kołach, przekazuje go dokładnie tyle, ile jest potrzebne do utrzymania trakcji, równoważąc to jednocześnie z potrzebami w zakresie osiągów. W miarę normalizacji warunków moment obrotowy powraca na tył.
SYSTEM INTELLIGENT DRIVELINE DYNAMICS

PREDYCJA, NIE REAKCJA

W odróżnieniu od innych układów AWD, system IDD jest w stanie przewidzieć utratę trakcji, zamiast po prostu na nią reagować. W takiej sytuacji system z wyprzedzeniem przenosi moment obrotowy na koła, które mają lepszą przyczepność, aby zapewnić nieprzerwaną radość z jazdy.

ADAPTACYJNE REAGOWANIE NA NAWIERZCHNIĘ

Firma Jaguar opracowała dodatkową technologię, która działa równolegle z systemem IDD. System adaptacyjnego reagowania na nawierzchnię został zaprojektowany z myślą o rozróżnianiu pomiędzy różnymi nawierzchniami o niskiej przyczepności – takimi jak błoto, lód, żwir i śnieg – i zapewnieniu rozdziału momentu obrotowego idealnie dostosowanego do warunków. Model XF i XE, czyli sedany Jaguar z napędem AWD, automatycznie przełączają się pomiędzy dwoma trybami programu dla różnych nawierzchni, natomiast F-PACE, SUV z napędem na wszystkie koła, ma trzeci tryb do optymalizacji przyczepności w głębokim śniegu lub głębokim żwirze. Niezależnie od nawierzchni, system adaptacyjnego reagowania znajdzie najlepszy sposób na kontynuowanie jazdy.

ADAPTACYJNE REAGOWANIE NA NAWIERZCHNIĘ

WIODĄCY W SWOJEJ KLASIE UKŁAD AWD

Układ AWD samochodu Jaguar z systemem IDD został zaprojektowany jako najlepszy układ AWD do samochodów o wysokich osiągach, nieustannie dostosowujący się dla zapewnienia optymalnej równowagi między przyczepnością a osiągami. Jego lekka, niewymagająca częstego serwisowania technologia zapewnia efektywność napędu na tylne koła w normalnych warunkach oraz stabilność napędu na wszystkie koła w razie potrzeby. Jego zdolność przewidywania i zapobiegania utracie przyczepności oznacza, że jego priorytetem jest zachowanie osiągów. To coś, co samochody Jaguar robią od zawsze.

WIODĄCY W SWOJEJ KLASIE UKŁAD AWD