Znajdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące systemu informacyjno-rozrywkowego Jaguara i naszych usług online.
Czy w funkcji radia "Ulubione" są jak ustawienia wstępne?
Tak, ekran "Ulubione" odtwarzacza multimedialnego zapewnia pojedynczy widok wszystkich ulubionych stacji radiowych, niezależnie od pasma, np. FM, AM, DAB - ułatwiając nawigację do ulubionej stacji bez konieczności zmiany pasma radiowego.
Dostęp do ulubionych stacji radiowych można również uzyskać bezpośrednio z ekranu głównego, gdy radio jest bieżącym źródłem, klikając ikonę gwiazdki i trzech linii widoczną w kafelku multimediów.
Można też nacisnąć przycisk rozpoznawania głosu na kierownicy i użyć polecenia głosowego, aby odtworzyć wybraną stację radiową.
Jak dodać stację radiową do „Ulubionych”?
Na ekranie „Odtwarzacz” lub „Stacje” dotknij ikony gwiazdki. Stacje są wyświetlane w kolejności ich dodawania.
Czy mogę zmienić kolejność na liście „Ulubione”?
Tak. Na ekranie „Ulubione” dotknij i przytrzymaj przez 2–3 sekundy stację radiową, którą chcesz przenieść. Następnie, nie zwalniając, przeciągnij ją na nową pozycję w rzędzie ulubionych stacji.
Jak usunąć stację z listy „Ulubione”?
Kliknij ikonę gwiazdki stacji, którą chcesz usunąć – stacja ta nie będzie już widoczna na liście Ulubionych.
Jak przełączać się między stacjami radiowymi, gdy jestem w mediach?
W „Odtwarzaczu” kliknij strzałki po obu stronach stacji radiowej. Będzie się to zmieniać widok pomiędzy dostępnymi stacjami w zależności od Twojej bieżącej lokalizacji i jakości odbioru. Alternatywnie możesz wybrać zakładkę „Stacje”, aby przeskakiwać między dostępnymi stacjami, lub za pomocą zakładki „Ulubione” możesz przełączać się między wszystkimi swoimi ulubionymi stacjami radiowymi.
Uwaga: użycie przycisków pomijania na kierownicy umożliwia przełączanie ulubionych stacji radiowych.
Jak zorganizowane są stacje FM w bibliotece multimediów?
Po wybraniu zakładki „Stacje” w odtwarzaczu multimedialnym wyświetli się lista wszystkich aktualnie dostępnych stacji FM według częstotliwości. Jeśli jednak wolisz uporządkować listę według nazwy stacji, możesz to zmienić w „Ustawieniach radia”. Kliknięcie w ikonę manipulatora w prawym górnym rogu ekranu umożliwia wprowadzenie określonej częstotliwości np.: 92,5.
Jakie formaty audio są obsługiwane podczas odtwarzania muzyki?
Pivi i Pivi Pro1 obsługują następujące formaty audio: AAC, MP4, MP3, WAV, OGG, AIF, FLAC i MKV.
Obsługiwane są następujące rozszerzenia plików: AAC, M4A, M4B, MP3, WAV, PCM, WMA, OGG, AIF, AIFF, AIFC, FLAC i MKA.
Uwaga: pamięci USB powinny być sformatowane jako FAT32 lub NTFS. exFAT nie jest obsługiwany.
Jakiej pojemności można używać pamięci USB?
Przetestowano pamięci USB o pojemności do 128 GB z maksymalnie 10 000 utworów. Wydajność może być zmniejszona w przypadku pamięci USB o większej pojemności lub większej liczby ścieżek.
Należy pamiętać, że przed użyciem pamięci USB może zaistnieć konieczność ponownego sformatowania jej w systemie plików FAT32 lub NTFS, jeśli nie jest ona jeszcze dostępna w żadnym z tych formatów. Upewnij się, że zapisałeś wszystkie dane na pamięci USB, ponieważ ponowne formatowanie spowoduje usunięcie wszystkich danych.
Czy mogę używać przenośnych dysków do przechowywania multimediów?
Nie zalecamy używania przenośnych dysków do przechowywania multimediów, ponieważ zużycie energii przez te dyski znacznie się różni.
Czy USB 3.0 jest obsługiwany?
Tak.
Czy istnieje różnica w działaniu portów USB w pojeździe?
Na panelu z przodu pojazdu znajduje się jeden konwencjonalny port USB i port USB-C, z których oba można podłączyć do systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi. Obydwa porty obsługują Apple CarPlay® 2 i Android Auto™ 3. Wszystkie pozostałe porty USB w pojeździe służą wyłącznie do ładowania.
Czy obsługiwane jest szybkie ładowanie?
Port USB-C znajdujący się w panelu podłączony do systemu informacyjno-rozrywkowego obsługuje szybkie ładowanie o mocy 15 W.
Za każdym razem, gdy podłączam telefon do systemu informacyjno-rozrywkowego, łączy się on za pośrednictwem Apple CarPlay®/Android AutoTM – Wolałbym nie używać telefonu w ten sposób, czy mogę temu zapobiec?
W ustawieniach łączności znajdują się preferencje dotyczące reakcji systemu na podłączony telefon – zmień ustawienie w zależności od używanego telefonu, aby wyłączyć automatyczne uruchamianie Apple CarPlay®2/Android AutoTM 3.
Czym jest konto InControl?
Konto InControl umożliwia połączenie z kompatybilnymi połączonymi usługami, pojazdem Jaguar, a w niektórych przypadkach umożliwia także zapisanie osobistych preferencji w lokalnie przechowywanym profilu. Gdy inne osoby, które mają dostęp do tego samego pojazdu, logują się za pomocą swojego konta InControl, ich powiązane usługi i preferencje są ustawiane, a te powiązane z użytkownikiem pozostają prywatne dla niego i tylko dla niego. Co więcej, jedno konto InControl dla pojazdu może być również używane do zdalnego dostępu do pojazdu za pomocą aplikacji InControl Remote5. Umożliwia to monitorowanie stanu pojazdu, otrzymywanie alertów w przypadku, gdy w pojeździe zamontowany jest Secure Tracker / Secure Tracker Pro5 oraz zdalne sterowanie pojazdem. Na przykład zdalne uruchamianie pojazdu w celu wstępnego przygotowania kabiny lub blokowanie/odblokowywanie pojazdu oraz emitowanie sygnału dźwiękowego i miganie świateł i klaksonu, dzięki czemu można łatwo zlokalizować pojazd po jego zaparkowaniu.
Konto InControl można utworzyć na stronie My InControl. Te same dane logowania są następnie używane do logowania się do pojazdu.
Jak odnowić usługi InControl?
Kiedy Twoje usługi InControl osiągną datę wygaśnięcia, otrzymasz wiadomość e-mail z linkiem umożliwiającym odnowienie usług InControl. Jeśli nie otrzymałeś tego e-maila lub link wygasł, skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta.
Jak usunąć moje dane osobowe?
Zanim sprzedasz swój pojazd, musisz usunąć dane pojazdu z konta InControl. Zaloguj się do My InControl Website, wybierz „Ustawienia pojazdu” po prawej stronie i wybierz menu „Usuń pojazd”. Kliknij „Usuń pojazd”, aby usunąć wszystkie dane pojazdu z konta InControl. Zostaniesz poproszony o podanie hasła do konta InControl. Z Pivi/Pivi Pro1 przejdź do Ustawień > Wszystkie > Ustawienia profilu, aby wybrać profil do usunięcia.
Pamiętaj, aby usunąć także wszystkie profile Pivi / Pivi Pro w Ustawieniach profilu
Czy pakiet danych jest zawarty w pakiecie online?
Tak, subskrypcja Twojego Pakietu Online6 jest obsługiwana z dodatkowym planem transmisji danych z karty SIM wbudowanej w Twojego Jaguara, co zapewnia płynne przesył. Mogą obowiązywać zasady dozwolonego użytku.
Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat Polityki Uczciwego Użytkowania związanej z tą funkcją, zapoznaj się z Warunkami Pivi Pro pod adresem www.jaguar.com/pivi-pro-terms.
Czy aplikacje online będą dostępne automatycznie?
Tak, gdy dostępna będzie nowa aplikacja, zostanie ona automatycznie zaktualizowana w Twoim Jaguarze, pod warunkiem, że posiadasz ważny pakiet online6 W niektórych przypadkach Twoje konto InControl będzie musiało być połączone z kompatybilnym kontem strony trzeciej. Aby to zrobić, kliknij przycisk „Połącz konta” w panelu aplikacji i wybierz wybraną aplikację, postępując zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Po połączeniu aplikacje będą dostępne bezpośrednio poprzez selektor źródła w głównym odtwarzaczu multimedialnym lub poprzez selektor źródła na panelu głównym ekranu multimediów.
Jak połączyć moje konta z kontem InControl?
Najpierw upewnij się, że Twoje konto InControl jest powiązane z Twoim profilem. Kiedy utworzysz nowy profil, system uruchomi kreatora uruchamiania, który przeprowadzi Cię przez kilka kluczowych kroków, które pozwolą Ci szybko i łatwo utworzyć nowy profil i połączyć go z kontem InControl.
W szufladzie aplikacji naciśnij ikonę „Połącz konta” i wyszukaj aplikację, którą chcesz połączyć. Możesz zeskanować kod QR swoim smartfonem lub wybrać opcję „Wyślij mi e-mail”, aby wysłać link do strony logowania na swój adres e-mail. Gdy to zrobisz, Twój pojazd otrzyma powiadomienie z chmury i potwierdzi, że konta są teraz połączone. Możesz od razu rozpocząć korzystanie z usługi w swoim pojeździe, powiązane usługi pojawią się jako ikona w szufladzie aplikacji.
Dlaczego moje treści nie są odtwarzane przez cały czas?
Dostępność treści zależy od siły sieci podczas przesyłania strumieniowego online. Upewnij się, że masz dobre połączenie sieciowe.
Jak skonfigurować/edytować ekran główny?
Przesuń palcem po kafelkach ekranu głównego, w lewo lub w prawo, poza dostępną liczbę kafelków. Spowoduje to wyświetlenie przycisku edycji, który otworzy ekran edycji. W tym miejscu można dodać/usunąć lub zmienić kolejność kafelków. Aby zmienić kolejność kafelków, konieczne może być najpierw usunięcie kafelka, a następnie ponowne dodanie go do nowego miejsca.
Czy mogę zmienić układ ekranu głównego?
Oprócz dodawania/usuwania i zmiany kolejności elementów dostępne są dwie opcje układu. Domyślny układ wykorzystuje szereg pionowych kafelków, które zapewniają bezpośredni dostęp do najczęściej używanych funkcji. Można wybrać alternatywny układ, podobny do szuflady aplikacji. Zapewnia to ekran główny podobny do tego z popularnych smartfonów.
Ile płytek mogę dodać do ekranu głównego?
Można dodać w sumie dziewięć elementów rozmieszczonych na trzech ekranach. Po prostu przesuń palcem po ekranie, aby odsłonić kolejny zestaw z trzech lub lekko przesuń, aby odsłonić pojedyncze elementy.
Czy dodatkowe kafelki zostaną dodane w ramach aktualizacji oprogramowania?
Z biegiem czasu pragniemy poszerzać gamę dostępnych elementów. Chętnie przyjmiemy uwagi dotyczące początkowych kafelków, a także prośby o nowe i związane z nimi funkcjonalności.
Czy mogę dostosować przyciski skrótów na paskach bocznych?
Przyciski skrótów umożliwiają przechodzenie do ulubionych aplikacji z praktycznie dowolnego innego ekranu za pomocą jednego dotknięcia. Trzy główne skróty można zastąpić lub zmienić ich kolejność w zależności od preferencji. Dotykaj jednej z trzech ikon, aż ekran zmieni się w ekran edycji. Po przejściu do trybu edycji przeciągnij ikonę z wybranych aplikacji pokazanych w szufladzie aplikacji na pasek boczny, aby zastąpić jeden z istniejących skrótów.
Przeciągnięcie ekranu od strony kierowcy umożliwia bezpośredni dostęp do szuflady aplikacji z praktycznie dowolnego ekranu.
Jakie funkcje/informacje są dostępne w każdym z kafelfów głównych?
Nawigacja:
Nie ustawiono miejsca docelowego: ustaw dom jako miejsce docelowe, wyszukaj, wyświetl ostatnie, aby ustawić miejsce docelowe i wybierz jednym kliknięciem.
Ustawiony cel podróży: Anuluj nawigację, wyświetl ruch uliczny (jeśli jest obsługiwany)/paliwo/stacje ładowania/przystanki na trasie, wycisz/włącz wyciszenie wskazówek głosowych. Wyświetla informacje o następnym zakręcie i ETA.
Telefon:
Sparuj telefon (jeśli nie jest podłączony żaden telefon), przełączaj się między połączonymi telefonami lub połącz się z wcześniej sparowanym urządzeniem Bluetooth w zasięgu, uzyskaj dostęp do ulubionych kontaktów (jeśli podłączone urządzenie obsługuje)/zostaw wiadomość, uzyskaj dostęp do rejestru ostatnich połączeń i dzwoń jednym kliknięciem.
Media:
Źródło multimediów, odtwarzanie/wstrzymanie/wyciszenie (w zależności od źródła), pominięcie, kolejka muzyki/następna pozycja (w zależności od urządzenia)
Dane Eco:
Dane dotyczące stylu jazdy, wpływu na energię (np. klimatyzacja)
Asystent nachylenia:
Wyświetla aktualny kąt pojazdu zarówno na osi poziomej, jak i pionowej
4x4i:
Wyświetla przegub zawieszenia i kąt skrętu
Kompas:
Wyświetla aktualny kierunek podróży na kompasie
Pogoda:
Można wybrać wyświetlanie pogody w miejscu docelowym lub w bieżącej lokalizacji na następne 24 godziny w odstępach godzinnych.
EV:
Wyświetla aktualny przewidywany zasięg jazdy, ustawienia trybu niskiego poboru mocy, prędkość pojazdu i poziom hamowania regeneracyjnego
Jakość powietrza:
Zapewnia szybki podgląd jakości powietrza wewnątrz i na zewnątrz kabiny pojazdu.
Uwaga: nie wszystkie elementy są dostępne we wszystkich pojazdach i na wszystkich rynkach.
Które funkcje można obsługiwać za pomocą elementów sterujących na kierownicy?
W zależności od specyfikacji pojazdu, za pomocą kierownicy można obsługiwać następujące funkcje:
• Regulacja głośności multimediów, Telefon, Informacja zwrotna Kontrola Odległości Parkowania, Nawigacja i Informacja zwrotna Rozpoznawanie Głosu.
• Do przycisku ulubionego można przypisać funkcję - na przykład źródło, wyciszenie/pauzę,
• Do przełączania między utworami i ulubionymi stacjami radiowymi można użyć przycisków sterowania w lewo/prawo. Uwaga: Długie naciśnięcie lewego/prawego przycisku inicjuje wyszukiwanie stacji radiowej/utworu.
Korzystając z nowego interaktywnego wyświetlacza kierowcy, można również wybrać źródło multimediów, ulubione stacje radiowe lub wybrać z listy ostatnich połączeń telefonicznych. W tym celu należy nacisnąć przycisk Menu/OK na kierownicy, a następnie przewinąć do odpowiedniej opcji.
W zależności od tego, jakiej funkcji używam, kliknięcie przycisku ustawień powoduje wyświetlenie różnych opcji – dlaczego tak się dzieje?
Chcieliśmy zapewnić łatwiejszy dostęp do ustawień ogólnych, a także szybszy dostęp do niektórych częściej używanych ustawień, takich jak wyświetlacz i dźwięk. Z tego powodu ikona ustawień została umieszczona na dole ekranu dotykowego w przypadku każdej głównej funkcji. Dotknięcie tego przycisku powoduje wyświetlenie „Szybkich ustawień”, skrótów do ograniczonego zestawu elementów sterujących. W stopce wyświetlane są karty w oparciu o funkcję używaną w chwili dotknięcia przycisku ustawień, ustawienia audio oraz łącze do wszystkich pozostałych ustawień.
Klawisz „wstecz” jest wyświetlany tylko na niektórych ekranach. Dlaczego?
Pivi i Pivi Pro1 zostały zaprojektowane w oparciu o „płaską strukturę menu”. Jednym z głównych celów było wyeliminowanie potrzeby stosowania przycisków Wstecz, aby przepływ z jednej funkcji do drugiej był bardziej bezpośredni i płynny, co jest szczególnie ważne w motoryzacji.
Fotele masujące włączają się automatycznie. Jak mogę to zatrzymać?
Być może przypadkowo włączyłeś automatyczną aktywację funkcji masażu po upływie ustawionego czasu od rozpoczęcia podróży. Ustawienia te można zmienić na ekranie ustawień siedzeń na ekranie dotykowym.
Czy mogę regulować głośność wskazówek nawigacyjnych i alertów kontroli odległości przy parkowaniu?
Tak, wszystkie źródła dźwięku od Pivi Pro1 można dostosować do preferowanej głośności. Gdy źródło dźwięku jest aktywne, po prostu reguluj główną regulację głośności, aż osiągniesz żądany poziom.
Którymi funkcjami mogę sterować za pomocą nowego systemu rozpoznawania głosu?
System rozpoznawania głosu Jaguara umożliwia bezpieczniejszy dostęp do multimediów, nawigacji, telefonu i systemów klimatyzacji. Aby aktywować funkcję rozpoznawania głosu, należy nacisnąć przycisk sterowania głosem na kierownicy. Obsługa głosowa jest dostępna tylko w języku angielskim.
Czy mogę użyć słowa wybudzającego, jak niektórzy wirtualni asystenci cyfrowi?
W tej chwili nie. Oczekujemy, że ta funkcja pojawi się w przyszłej aktualizacji oprogramowania.
Dlaczego system rozpoznawania głosu nie rozpoznaje niektórych stacji radiowych?
Może się to zdarzyć, gdy kilka stacji radiowych ma podobną nazwę. W takim przypadku system wyświetli listę możliwych stacji do wyboru. Po prostu dotknij nazwy swojej stacji lub odczytaj numer linii.
Możesz też spróbować powiedzieć pełną nazwę stacji.
Czy odtwarzaczem multimediów online można sterować głosowo?
Odtwarzacz multimediów online można uruchomić za pomocą głosu i przycisku na kierownicy, używając poleceń takich jak „Uruchom multimedia online” lub „Uruchom odtwarzacz”. Jednakże odtwarzacz multimediów online działa obecnie tylko za pośrednictwem ekranu dotykowego.
Czy mogę zmienić język systemu rozpoznawania głosu?
Język głosu jest ustawiany na podstawie języka systemu. Aby wybrać inny język systemu rozpoznawania głosu, wystarczy wybrać inny język z menu ustawień pojazdu.
Ustawienia rozpoznawania głosu pokazują elementy sterujące umożliwiające potwierdzenie i informację zwrotną. Co to jest?
Po włączeniu „potwierdzeń poleceń głosowych” system rozpoznawania głosu potwierdza żądanie głosowe, powtarzając instrukcję. Na przykład po powiedzeniu „Zadzwoń do domu” system powie „Dzwonię do domu”. Wyłączenie tej funkcji przyspiesza czas, w którym system jest w stanie wykonać zadanie. Po włączeniu „komunikacji głosowej” system podpowiada, co powiedzieć dalej. Ponownie wyłączenie tej funkcji po przyzwyczajeniu się do systemu skróci czas interakcji. Pamiętaj, że nawet po wyłączeniu „komunikacji głosowej” system może w niektórych sytuacjach nadal wymagać od Ciebie dalszych działań. Można także przerwać pracę systemu, gdy jeszcze mówi.
Podczas sterowania głosowego nie słychać dźwięków kierunkowskazów?
Redukując wszystkie dźwięki otoczenia, współczynnik rozpoznawania wzrasta.
Jakie są różnice między Pivi i Pivi Pro?
Następujące kluczowe funkcje są unikalne dla Pivi Pro1:
• Nawigacja/Połączona nawigacja1 (zależne od rynku)
• Uczenie się i sterowanie ustawieniami komfortu w oparciu o AI (sztuczną inteligencję)
• Różnorodne połączone usługi i rozrywka online - dostępne z opcjonalnym (w niektórych specyfikacjach pojazdu) pakietem Online6
• Szybkie uruchamianie systemu (w tym szybki czas połączenia z chmurą)
• Pivi Pro1 zawiera własny modem komórkowy do łączenia różnych usług, w tym rozrywki online.
• Obsługuje interaktywny wyświetlacz kierowcy
• Obsługuje pakiet online i hotspot Wi-Fi7 (w zależności od rynku)
Dlaczego parkując na poboczu ruchliwej drogi, czasami otrzymuję powiadomienia o ruchu pojazdu i tracę dostęp do funkcji?
Wynika to z połączenia zasad bezpieczeństwa pojazdu i przepisów ruchu drogowego.
Pojazd z pracującym silnikiem, niezależnie od wybranego biegu, nie zawsze można uznać za całkowicie nieruchomy – nasze systemy wykrywania ruchu będą w dalszym ciągu monitorować pojazd, co w niektórych przypadkach może wykryć ruch pojazdu na podstawie czujników kół.
Z prawnego punktu widzenia niektóre funkcje muszą przestać działać, gdy koła zaczną się obracać. W niektórych przypadkach najmniejszy ruch może to wywołać. W takiej sytuacji zaciągnij hamulec postojowy lub hamulec nożny.
Po cofnięciu pojazdu, a następnie jeździe do przodu na ekranie dotykowym pojawia się ekran kontroli odległości przy parkowaniu – jak mogę go ukryć?
Aby tymczasowo zminimalizować okno, zachowując alerty dźwiękowe – dotknij krzyżyka w rogu okna kontroli odległości parkowania.
Gdy prędkość pojazdu wzrośnie powyżej 16 km/h, funkcja Park Distance Control zostanie automatycznie wyłączona.
Dlaczego tylna kamera zawsze pokazuje się, gdy wybieram "Wsteczny" – dlaczego nie wyświetlić widoku z kamery 360 stopni, jeśli była to moja ostatnia opcja?
Dzieje się tak ze względów bezpieczeństwa. Kąt widzenia tylnej kamery jest znacznie szerszy, gdy działa ona w trybie widoku z jednej kamery. Widok z tylnej kamery skuteczniej ostrzega również o nadjeżdżających pojazdach znajdujących się poza zasięgiem wzroku.
Jaka jest moja ocena jazdy?
Wynik za jazdę mierzy rzeczywiste zużycie paliwa/energii, a następnie porównuje je z teoretycznym maksimum na każdym odcinku podróży. Ograniczenie hamowania, użycie pedału przyspieszenia i zmniejszenie prędkości mogą odegrać znaczącą rolę w zmniejszeniu zużycia paliwa/energii.
Dlaczego mam wysoki wynik za jazdę, ale niskie zużycie paliwa?
W niektórych przypadkach możliwe jest osiągnięcie wysokiego wyniku za jazdę, ale przy wyższym zużyciu paliwa/energii – na przykład podczas jazdy w dużym ruchu. Jeśli Twój wynik za jazdę wyniósł 100 procent, udało Ci się osiągnąć najbardziej efektywne zużycie paliwa podczas podróży. Natomiast wynik za jazdę na poziomie 50 procent wskazuje, że można było osiągnąć znacznie mniejsze zużycie paliwa, przyjmując inny styl jazdy.
Jak zaktualizować mapy systemu nawigacji?
Mapy są aktualizowane automatycznie w tle (w zależności od rynku). Mapy można również pobrać bezpłatnie w początkowym okresie gwarancji pojazdu (w zależności od rynku) za pośrednictwem poniższego łącza:
www.jaguar.com/pivimap
Jak wybrać różne widoki mapy na wyświetlaczu wirtualnych instrumentów?
Aby zmienić układ interaktywnego wyświetlacza kierowcy, przejdź do ustawień za pomocą kierownicy. Aby uzyskać dodatkowe preferencje wyświetlacza sterownika, przejdź do głównych ustawień Pivi Pro > Nawigacja > Wyświetlacz kierowcy
Dlaczego mapa nawigacji przestaje się poruszać, gdy używam gestu dwóch palców, aby powiększyć?
Gdy tylko wejdziesz w interakcję z mapą, przełącza się ona w tryb „Eksploracji”. Dzięki temu możesz zlokalizować miejsca i sprawdzić trasę, ruch uliczny w okolicy itp. Mapa automatycznie powróci do trybu „naprowadzania” po 60 sekundach lub po naciśnięciu przycisku ponownego wyśrodkowania na dole ekranu dotykowego.
Czasami informacje o ograniczeniu prędkości wyświetlane w systemie nawigacji nie zgadzają się z informacjami wyświetlanymi na rzeczywistych znakach drogowych. Dlaczego tak się dzieje?
Jeśli Twój pojazd jest wyposażony w funkcję rozpoznawania znaków drogowych, wyświetlana jest kombinacja informacji zawartych w pokładowej bazie danych map i widocznych znaków drogowych. Jednakże w niektórych sytuacjach znak drogowy może nie być widoczny dla kamer pojazdu – na przykład, jeśli znak drogowy znajduje się w pobliżu skrzyżowania na bocznej drodze lub system może odczytać znak na zboczu lub skrzyżowaniu.
Jeśli Twój pojazd nie jest wyposażony w funkcję rozpoznawania znaków drogowych, wyświetlane ograniczenia prędkości opierają się na informacjach dostępnych podczas tworzenia pokładowej bazy danych map.
Uwaga: ograniczenia prędkości i lokalizacje fotoradarów są aktualizowane po każdej aktualizacji map pokładowych.
Chociaż dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić dokładne informacje, odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów ruchu drogowego spoczywa w całości na kierowcy.
Ile punktów pośrednich mogę utworzyć na trasie?
Na trasie można utworzyć dowolną liczbę punktów pośrednich, w tym miejsce docelowe. Są one uporządkowane w kolejności dodania. Aby zmienić kolejność punktów trasy, dotknij strzałki rozwijania w miejscu wyświetlania informacji o przewidywanym czasie przybycia w nawigacji. Spowoduje to wyświetlenie różnych punktów trasy.
Dlaczego na ekranie głównym pojawia się szacowany czas przybycia (ETA) do miejsca docelowego, którego nie wybrałem?
System nawigacji uczy się Twoich regularnych podróży, a następnie przewiduje, że może to być Twój potencjalny cel podróży i ETA odpowiada temu w oparciu o aktualne warunki na drodze. System może podać przybliżony czas dotarcia, nawet jeśli nie ustawiłeś miejsca docelowego, informując Cię o wszelkich potencjalnych problemach na preferowanej trasie. Jeśli czasami pojedziesz alternatywną trasą do tego samego miejsca docelowego, system również się tego nauczy. Jeśli poznano więcej niż jedną trasę do tego samego miejsca docelowego, system wyświetla najszybszą trasę i ETA na podstawie aktualnych warunków. Gdy rozpoczniesz podróż, wyświetli się ona jako linia na mapie, ale nie będzie odczytywać szczegółowych instrukcji – zakładając, że znasz trasę. Jeśli jednak warunki na drogach pogorszą się i zboczysz z aktualnej trasy oraz innych tras, które wcześniej wybrałeś do tego miejsca docelowego, system zapyta, czy chcesz przełączyć się na prowadzenie szczegółowe. Może to być szczególnie przydatne, jeśli znajdujesz się w nieznanym miejscu. Jeśli zostanie znaleziona szybsza trasa, którą wcześniej nie jechałeś, system zaproponuje tę szybszą trasę. Gdy podążasz objazdem na nieznane drogi, system (zakładając, że Inteligentne wskazówki głosowe są włączone), aktywuje instrukcje krok po kroku. Gdy wrócisz na znane drogi, system automatycznie wyciszy instrukcje głosowe.
Ile podróży muszę odbyć do tego samego miejsca docelowego, zanim system nauczy się podróży?
Zwykle wymagane są dwie podróże do tego samego miejsca docelowego z tego samego punktu początkowego, zanim system nauczy się funkcji „Dojazd”. Aktualny czas musi także mieścić się w zakresie +/- 1 godziny od zaprogramowanego czasu rozpoczęcia.
Jak ustawić miejsce docelowe?
Istnieje kilka sposobów wyznaczania miejsca docelowego w Pivi Pro1. Po pierwsze, metody dostępne bezpośrednio z kafelka nawigacji na ekranie głównym, gdy nie ustawiono celu:
1. Ustaw dom jako miejsce docelowe. Po prostu dotknij ikony strony głównej na kafelku nawigacji na ekranie głównym. System oblicza trasę na podstawie Twoich preferencji, które możesz zmienić w ustawieniach nawigacji.
Uwaga: jeśli lokalizacja domu nie została jeszcze ustawiona, system uruchomi system nawigacji i przeprowadzi Cię przez proces ustawiania lokalizacji. Ze względów bezpieczeństwa wskazane może być ustawienie lokalizacji znajdującej się wystarczająco blisko domu, aby system mógł Cię tam poprowadzić, ale w przypadku nieuprawnionego użycia pojazdu nie będzie ona wskazywała rzeczywistej lokalizacji Twojego domu.
2. Kliknięcie ikony wyszukiwania na kafelku nawigacji powoduje otwarcie systemu nawigacji z domyślną stroną wyszukiwania. Kliknij ikonę kategorii POI (interesującego miejsca), np. jedzenie i napoje lub kliknij pasek wyszukiwania, aby wpisać konkretną lokalizację, adres lub, jeśli jest to możliwe, kod pocztowy. Adresy można wprowadzać w jednej linii. Podczas wpisywania system wyszukuje możliwe dopasowania, a także oferuje opcje automatycznego uzupełniania słów. Kliknięcie liczby wyników lub ikony ukrywania klawiatury powoduje wyświetlenie dopasowań na podstawie wprowadzonych znaków. Kliknij wynik. System wyświetla teraz odpowiednią listę wyników.
Oto przykład, jak to działa w praktyce. Kliknij pasek wyszukiwania i wpisz „gwiazdka”, kliknij „wyniki”. System wyświetla dopasowania zawierające „gwiazdkę”. Kliknij „Starbucks”, aby zobaczyć wszystkie dostępne lokalizacje Starbucks w Twojej okolicy. Mapa zaktualizuje obszar wyszukiwania po powiększeniu lub poruszaniu się po mapie. Kliknij „Jedź”, aby natychmiast rozpocząć prowadzenie, lub dotknij miejsca, aby wyświetlić więcej informacji.
Po drugie, możesz dwukrotnie dotknąć ikony nawigacji u dołu ekranu dotykowego. To jest skrót do ekranu ustawień „Miejsca docelowe”. Tutaj możesz wybrać jedną z trzech opcji: „Wpisz adres” (wraz z kodem pocztowym), „Wyszukaj” lub „Miejsca docelowe”. „Miejsca docelowe” mogą obejmować Dom, Ostatnie miejsca docelowe, Ulubione miejsca docelowe, Udostępnione miejsca docelowe lub Dojazdy.
1. Gdy dostępna będzie trasa do pracy, zostanie ona wyświetlona na kafelku nawigacji na ekranie głównym. Jeśli dostępnych jest więcej tras, na podstawie Twojej bieżącej lokalizacji i pory dnia wyświetli się komunikat „dostępne dojazdy”. Kliknięcie kafelka nawigacji przenosi Cię bezpośrednio do listy dostępnych dojazdów.
2. Możesz także wybrać cel podróży na ekranie mapy i dotknąć przycisku menu w dolnym rogu mapy. Ponownie zostaną wyświetlone trzy opcje miejsca docelowego: „Adres”, „Wyszukaj” i „Miejsca docelowe”.
3. Możesz także wysyłać miejsca i cele do swojego pojazdu za pośrednictwem aplikacji na smartfona lub strony internetowej Route Planner. Miejsce „zapisane” w Planowaniu trasy pojawi się w Twoich ulubionych miejscach docelowych, gdy Twój pojazd połączy się z siecią i zsynchronizuje miejsca docelowe. Jeżeli na ekranie jest otwarta Nawigacja, gdy od planera trasy zostanie odebrany nowy cel, cel ten pojawi się w wyskakującym panelu. Kliknięcie „użyj teraz” potwierdzi cel podróży w samochodowym systemie nawigacji. Miejsca ustawione jako cele podróży za pomocą narzędzia do planowania trasy pojawiają się w ostatnich celach podróży.
Dlaczego miejsce docelowe, które wysłałem do mojego pojazdu, nie pojawiło się?
Cele można odbierać tylko wtedy, gdy pojazd jest wyposażony w odpowiednie łącze do transmisji danych. W niektórych przypadkach, nawet jeśli system może być wyświetlany jako podłączony, w sieci komórkowej może występować duża liczba połączeń lub odbiór na danym obszarze może być słaby, co uniemożliwia systemowi odebranie miejsca docelowego.
Jak mogę wyświetlić trasy alternatywne?
Po wybraniu miejsca docelowego i potwierdzeniu go jako miejsca docelowego poprzez kliknięcie „JEDŹ”, na krótko pojawi się wyskakujące okienko. Stuknij w „Trasy”, aby wyświetlić trasę domyślną (na górze listy) i maksymalnie dwie trasy alternatywne. Wybierz preferowaną trasę i dotknij „Rozpocznij”, aby rozpocząć prowadzenie.
Jak korzystać z funkcji wyszukiwania miejsca docelowego?
Wystarczy wpisać miejsce, kod pocztowy lub adres w polu wyszukiwania. Nawet jeśli błędnie wpiszesz nazwę/adres, funkcja wyszukiwania zazwyczaj rozpozna zamierzoną lokalizację. Kliknij liczbę wyników lub ukryj przycisk klawiatury, aby wyświetlić powiązane wyniki.
Jeśli Twój pojazd jest wyposażony w połączenie do transmisji danych, wyszukiwanie umożliwi dostęp do najnowszych informacji w chmurze oraz do pokładowej bazy danych Twojego pojazdu.
Jaki jest najskuteczniejszy sposób wyszukiwania miejsca docelowego?
Aby zaoszczędzić czas, naciśnij ikonę ukrywania klawiatury lub liczbę wyników po wpisaniu wystarczającej liczby znaków, aby system wskazał 5 wyników w przypadku pojazdów z 10-calowym ekranem dotykowym lub w przypadku pojazdów z większymi ekranami 8 wyników. Spowoduje to wyświetlenie pełnej listy możliwych wyników. Dotknięcie pozycji nazwy na liście spowoduje, że system nawigacji wyszuka wyniki na podstawie wprowadzonego tekstu.
Dlaczego przy wpisywaniu kodu pocztowego metodą adresu nie ma możliwości dodania numeru domu?
Opcja wprowadzania kodu pocztowego wyszukuje od centralnego punktu w obrębie tego kodu pocztowego. Istnieje jednak możliwość wyszukiwania po nazwie ulicy i numerze domu.
Dlaczego ikona ostrzeżenia o zużyciu paliwa czasami pojawia się, gdy ustawiam cel podróży?
Aby ostrzec Cię, że nie masz wystarczającej ilości paliwa, aby ukończyć podróż bez przerwy na tankowanie.
Aby łatwo dodać przystanek na tankowanie do swojej podróży, dotknij ostrzeżenia o paliwie/energii. Spowoduje to wyświetlenie stacji tankowania/ładowania na trasie w pobliżu miejsca, w którym będziesz musiał zatankować/naładować samochód, a także dokładniejszy szacunkowy czas przybycia (ETA).
Czym jest widok przyjazdu?
Gdy będziesz około pięciu minut od miejsca docelowego, pojawi się wyskakujące okienko z widokiem przyjazdu, zapraszające do wyszukania miejsca parkingowego. Kliknięcie „pokaż parking” powoduje wyświetlenie listy parkingów znajdujących się najbliżej Twojego miejsca docelowego. Wyświetlana jest odległość pomiędzy celem podróży a każdym parkingiem. Po kliknięciu „Jedź” parking zostanie dodany jako punkt orientacyjny.
Co to są inteligentne wskazówki głosowe?
Jeśli w przypadku regularnych podróży włączono funkcję inteligentnych wskazówek głosowych w ustawieniach nawigacji, system nawigacji będzie ostrzegać o opóźnieniach w ruchu drogowym na Twojej trasie i zalecać alternatywną trasę, jeśli będzie dostępna. Jeśli nowa trasa obejmuje drogi, których nie znasz, system automatycznie włączy wskazówki głosowe i instrukcje wizualne zakręt po zakręcie. Po powrocie na znane drogi system automatycznie wycisza instrukcje głosowe.
Co to są dojazdy?
System uczy się tras, którymi jedziesz z określonej lokalizacji do określonej lokalizacji, np.: z pracy do domu i odwrotnie. Możne nauczyć się także innych częstych podróży odbywanych o podobnej porze dnia.
Na ekranie głównym (a także w głównej funkcji nawigacji) system wyświetli do trzech przewidywanych miejsc docelowych w oparciu o uczenie maszynowe. Cel zostanie wyświetlony wraz z drogą na trasie, co pozwala na rozróżnienie pomiędzy trasami, na których jechałeś wcześniej więcej niż jeden raz dla danego miejsca docelowego. Wyświetlany jest również oczekiwany ETA (szacowany czas przybycia), dzięki czemu możesz szybko sprawdzić, czy czas podróży będzie zgodny z zwykle przewidywanym czasem podróży, czy nie.
Jak działa funkcja automatycznego uruchamiania dojazdów do pracy?
Bez ustawionej trasy lub aktywnych wskazówek dojazdu system nawigacji nie jest w stanie informować o potencjalnych opóźnieniach na Twojej trasie. Jednakże po włączeniu funkcji automatycznego rozpoczynania dojazdów do pracy w ustawieniach nawigacji system z dużą pewnością przewidzi pojedynczy potencjalny cel podróży (na podstawie Twoich regularnych podróży). Wskazówki dotyczące dojazdu do pracy rozpoczną się automatycznie, zakładając, że wybrana trasa przebiega dokładnie według przewidywanej trasy.
Po włączeniu wskazówek dotyczących dojazdów do pracy, jeśli na Twojej trasie wydarzy się zdarzenie drogowe, system nadal będzie w stanie Cię ostrzec (w zależności od miejsca wypadku i dostępnych alternatywnych tras), umożliwiając Ci w razie potrzeby wybranie trasy alternatywnej.
Co włącza ustawienie panelu informacyjnego lusterka w ustawieniach nawigacji interaktywnego wyświetlacza kierowcy?
Na głównym ekranie nawigacji na ekranie dotykowym, po kliknięciu strzałki rozwijania obok informacji o następnym zakręcie, pojawi się panel informacyjny wyświetlający inne informacje obok głównego widoku mapy nawigacyjnej. Przesuwając panel w lewo i w prawo, można wyświetlić alternatywne widoki. Opcje obejmują listy zwrotów, kompas, listy ruchu, widok mapy pozostałej trasy i ekran przeglądu trasy. Po włączeniu opcji „kopiuj panel informacyjny” w ustawieniach nawigacji, panel informacyjny widoczny na ekranie dotykowym będzie także wyświetlany z boku widoku mapy, gdy na interaktywnym wyświetlaczu kierowcy wybrany zostanie widok mapy na pełnym ekranie. Dzięki temu wszystkie kluczowe informacje dotyczące wskazówek nawigacyjnych mogą być wyświetlane bezpośrednio przed Tobą, uwalniając ekran dotykowy i umożliwiając wyświetlanie innych informacji zgodnie z Twoimi preferencjami.
Wybrałem opcję widoku mapy satelitarnej, ale tylko jeden z wyświetlaczy wyświetla widok mapy satelitarnej?
Ustawienia nawigacji pozwalają wybrać widok mapy satelitarnej dla interaktywnego wyświetlacza kierowcy lub ekranu dotykowego, umożliwiając dowolną kombinację widoków map na wyświetlaczach zgodnie z preferencjami użytkownika.
Kiedy szukam celu podróży, wskazuje on odległość, ale po potwierdzeniu celu odległość zwykle znacznie się zwiększa?
Aby zapewnić szybsze wyniki wyszukiwania, odległość w wyszukiwaniu jest obliczana w linii prostej. Bardziej dokładny dystans jest obliczany przy planowaniu całej trasy.
Jak mogę wyszukiwać na trasie ciekawych punktów?
Wybierz kategorię ciekawych punktów lub wprowadź polecenie wyszukiwania, np. restauracje włoskie. Przesuwaj mapę wzdłuż swojej trasy, po kilku sekundach zostaną wyświetlone restauracje włoskie.
W jaki sposób aktualizowana jest baza danych fotoradarów?
Baza danych kamer jest aktualizowana wraz z aktualizacją bazy danych map.
Uwzględniamy lokalizacje fotoradarów, aby podkreślić znane czarne punkty wypadków. Naszą intencją jest pomoc w utrzymaniu bezpieczeństwa naszych klientów, ich pasażerów i innych użytkowników dróg.
Chociaż dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić dokładne informacje, odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów ruchu drogowego spoczywa w całości na kierowcy.
Czy w trybie "nawigacji" mogę dostosować powiadomienia wyświetlane w nawigacji?
Tak, możesz dostosować wyświetlane powiadomienia, przechodząc do ustawień nawigacji.
Czy mogę włączyć nadawanie dźwiękowych ostrzeżeń o ruchu drogowym z lokalnych stacji radiowych?
Tak, przejdź do Ustawień > Wszystkie > Aplikacje > Media > Ustawiania AM FM > Komunikaty drogowe > Włączone
Czy mogę włączyć dźwiękowe powiadomienia o ruchu drogowym nadawane przez lokalne stacje radiowe?
Tak, przejdź do Ustawienia > Wszystkie > Aplikacje > Media > Ustawienia AM FM > Komunikaty drogowe > Wł.
Czy korzystając z Usług InControl ponoszę jakieś dodatkowe koszty?
Usługi InControl, takie jak Remote, Online Pack i Wi-Fi, są dostarczane z uzupełniającym planem transmisji danych. Korzystanie z usług InControl nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Należy jednak pamiętać, że mogą obowiązywać zasady dozwolonego użytku i po wykorzystaniu 20 GB miesięcznie Twoje dane mogą spowolnić. Proszę zapoznać się z 'Zasady i warunki' by wiedzieć więcej.
Kiedy rozpoczynają się i kończą subskrypcje InControl?
Subskrypcja nawigacji zostanie aktywowana wraz z początkiem gwarancji i będzie ważna przez cały okres gwarancji. Zdalna subskrypcja rozpoczyna się w momencie aktywacji konta InControl i będzie ważna przez 3 lata. Pakiet online i Wi-Fi z abonamentem na transmisję danych zostaną aktywowane wraz z rozpoczęciem okresu gwarancji. Standardowe okresy subskrypcji Pakietu Online i Wi-Fi wynoszą 12 miesięcy. Aby dowiedzieć się, kiedy wygasną Twoje usługi, zaloguj się na stronie My InControl, a daty wygaśnięcia subskrypcji zostaną wyświetlone po prawej stronie strony głównej. Alternatywnie możesz zalogować się do aplikacji Jaguar Remote, a menu „Subskrypcje” znajdziesz pod ikoną „Więcej”.
Jak mogę sprawdzić, ile czasu pozostało mi w ramach aktualnej subskrypcji Nawigacji?
Przejdź do ustawień > Wszystkie > Ustawienia nawigacji > Licencja na usługi łączności. Tutaj pokazana jest data wygaśnięcia i wszystkie dostępne funkcje. Mogą się one różnić w zależności od miejsca zakupu pojazdu.
Czy będę mógł odnowić subskrypcję?
Kiedy Twoje usługi InControl osiągną datę wygaśnięcia, otrzymasz wiadomość e-mail z linkiem umożliwiającym odnowienie usług InControl. Jeśli nie otrzymałeś tego e-maila lub link wygasł, skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta.
Które wersje przeglądarki internetowej i systemu operacyjnego są obsługiwane w różnych dostępnych aplikacjach i witrynach internetowych?
Aplikacja Route Planner: Android 4.3 lub nowszy Apple iPhone 4s lub nowszy z systemem iOS 8.0 lub nowszym. Witryna Route Planner: Internet Explorer 9, 10, 11, Firefox 36, 37, Chrome 37, 38, Safari 7.1, 8. Systemy operacyjne obsługiwane przez witrynę Route Planner: Windows 7, 8, 10 Mac OSX Mavericks lub nowszy.
Czy mogę połączyć więcej niż jeden pojazd z moim kontem InControl?
Tak, możesz mieć więcej niż jeden pojazd powiązany ze swoim kontem InControl. Aby dodać kolejnego do swojego konta przejdź do www.jaguarincontrol.com/owner, kliknij kartę „Dodaj pojazd” u góry strony panelu pojazdu i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dodać nowy pojazd do istniejącego konta InControl.
Co się stanie, jeśli mój telefon zostanie zgubiony lub skradziony?
Jaguar radzi klientom, aby ustawili odpowiednie zabezpieczenia swoich urządzeń. Jeśli Twój telefon zostanie zgubiony lub skradziony, możesz zalogować się na swoje konto InControl za pośrednictwem witryny My Jaguar InControl i zmienić hasło oraz kod PIN.
Gdzie mogę skierować jakiekolwiek inne zapytania dotyczące InControl?
Strona Jaguar InControl www.jaguar.com/incontrol oferuje informacje na temat funkcji InControl.
W przypadku dalszych pytań lub problemów z korzystaniem z InControl możesz skontaktować się ze sprzedawcą firmy Jaguar.
Które funkcje/usługi wymagają aktywnej subskrypcji?
Obecnie, stan na sierpień 2020, dostępne są następujące subskrypcje:
Nawigacja1
Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym
Trasy online
Widok map satelitarnych
Wyszukiwanie online, w tym recenzje, oceny i obrazy
Dostępność parkingów
Ceny paliw
Dostępność punktów ładowania
Lokalizacje fotoradarów
Aktualizacja map
Pakiet online6
WI-FI i dane7
Secure Tracker / Secure Tracker Pro5
InControl Remote4
Wszystkie funkcje i usługi zależą od dostępności na rynku.
Jak utworzyć konto InControl i aktywować usługi InControl?
Jeśli sprzedawca jeszcze tego nie zrobił, przejdź na stronę www.jaguarincontrol.com/owner i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć konto InControl i aktywować usługi InControl.
Skąd mam wiedzieć, że moje usługi InControl zostały aktywowane?
Po pomyślnym zakończeniu procesu konfiguracji InControl Twoje Usługi InControl zostaną aktywowane, a na adres e-mail podany podczas procesu konfiguracji zostanie wysłana wiadomość e-mail z potwierdzeniem.
Gdy następnym razem uruchomisz silnik pojazdu, obie lampki przycisków połączenia alarmowego SOS i pomocy Jaguara znajdujące się w konsoli dachowej pojazdu powinny się zaświecić.
Kupiłem używany pojazd. Jak mogę utworzyć konto InControl i aktywować usługi InControl?
Zacznij od sprawdzenia, czy Twój pojazd jest wyposażony w usługi InControl. Konsola sufitowa Twojego pojazdu powinna mieć dwie klapki, które można otworzyć, aby odsłonić przycisk alarmowy SOS (ikona SOS) i przycisk pomocy Jaguara (ikona klucza).
Jeśli kontrolka przycisku połączenia alarmowego SOS świeci się, a kontrolka przycisku pomoc Jaguara jest wyłączona, przejdź do www.jaguarincontrol.com/owner i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć konto InControl i aktywować usługi InControl. Jeśli zakupisz pojazd od sprzedawcy detalicznego, sprzedawca pomoże ci w procesie konfiguracji. Jeśli zauważysz, że kontrolka przycisku pomocy Jaguara świeci się, skontaktuj się ze sprzedawcą w celu uzyskania pomocy, ponieważ nie będziesz mógł połączyć swojego pojazdu z kontem InControl.
Jak mogę zrezygnować z usług InControl?
Aby zakończyć korzystanie z usług InControl, należy przejść do witryny My Jaguar InControl, kliknąć "Ustawienia pojazdu" na stronie deski rozdzielczej pojazdu i "Usuń pojazd".
Należy pamiętać, że konto pozostanie aktywne, nawet jeśli nie jest do niego podłączony żaden pojazd. Możesz również usunąć swoje konto, jeśli nie masz żadnego innego pojazdu z nim połączonego i/lub nie chcesz go dłużej utrzymywać. W tym celu należy kliknąć zakładkę "Moje konto", wybrać sekcję "Usuń konto" i kliknąć przycisk "Usuń konto".
Jeśli zdecyduję się sprzedać mój pojazd, w jaki sposób mogę usunąć swoje dane osobowe?
Najpierw wyloguj się z każdego konta powiązanego z Twoim pojazdem. Następnie usuń wszystkie profile i wyczyść historię wyszukiwania. Opcje umożliwiające tę czynność znajdują się w ustawieniach nawigacji i ustawieniach na żywo.
Co się stanie, gdy sprzedam mój pojazd wyposażony w InControl?
Sprzedając, wymieniając pojazd lub przenosząc własność pojazdu prywatnie, musisz usunąć swój pojazd ze swojego konta InControl. Aby to zrobić, zaloguj się na stronie internetowej Mój Jaguar InControl i wybierz „Ustawienia pojazdu” na stronie deski rozdzielczej pojazdu, a następnie wybierz „Usuń pojazd” zgodnie z Warunkami korzystania z usługi InControl.
Usługi InControl zostaną przeniesione na nowego właściciela pojazdu na pozostały okres subskrypcji, pod warunkiem, że nowy właściciel ukończy konfigurację konta InControl.
Jak mogę zaktualizować mój adres e-mail, dane kontaktowe i preferencje?
Aby zaktualizować swoje dane, wejdź na stronę www.jaguarincontrol.com/owner i zaloguj się na swoje konto, a następnie wybierz "Moje konto" lub przejdź do Ustawienia/Moje konto w aplikacji InControl Remote na smartfona, gdzie możesz zaktualizować swoje dane kontaktowe, zmienić hasło lub zresetować kod PIN.
Co dzieje się z moimi danymi, kto ma do nich dostęp i czy mogę uzyskać do nich dostęp?
Wszystkie dane są przechowywane zgodnie z wymogami ochrony danych kraju, w którym pojazd został zakupiony. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z polityką prywatności Jaguar InControl.
Co się stanie, jeśli zapomnę hasła do InControl?
Wybierz opcję „Zapomniałem hasła” w Pivi Pro1, Aplikacji InControl Remote na smartfony4 na ekranie logowania lub w witrynie My Jaguar InControl i postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.
Czym jest Wi-Fi z włączonym planem transmisji danych?
Wi-Fi z włączonym planem transmisji danych zapewnia hotspot Wi-Fi 4G/LTE (w zależności od modelu) w samochodzie, umożliwiając pasażerom podłączenie wielu urządzeń do Internetu za pomocą samochodowego połączenia 4G/LTE. Wykorzystuje antenę zamontowaną na dachu, zwiększając niezawodność ciągłego połączenia podczas jazdy. Zapewnia lepszą siłę połączenia danych (w porównaniu do smartfona w pojeździe), ponieważ metalowa konstrukcja pojazdu może ograniczać odbiór danych.
Czy Wi-Fi z pakietem danych zapewni ciągłe połączenie Wi-Fi w podróży?
Wi-Fi Hotspot7 działa poprzez sieć telefonii komórkowej. Zapewni lepsze połączenie danych niż smartfon w pojeździe, ale nie będzie działać na obszarach, gdzie nie ma sieci telefonii komórkowej.
W jakich sieciach działa Wi-Fi?
Funkcja Wi-Fi działa w sieciach 4G/LTE.
Jak korzystać z Wi-Fi z włączoną opcją transmisji danych?
Użyj "Ustawień" > W menu „Łączność” włącz opcję „Hotspot”, aby smartfon i tablet mogły łączyć się z siecią w pojeździe.
Co to jest „Wi-Fi” w menu ustawień łączności?
Wi-Fi umożliwia połączenie z siecią Wi-Fi, na przykład siecią domową.
Jakie są zalety połączenia danych pojazdu w porównaniu z połączeniem danych mojego smartfona?
Siła sygnału telefonu komórkowego i transmisji danych może zostać znacznie zmniejszona przez konstrukcję pojazdu – metal ogranicza transmisję fal radiowych.
Wbudowana karta SIM znajdująca się w pojeździe łączy się z siecią komórkową za pośrednictwem znacznie większej, dedykowanej anteny umieszczonej na zewnątrz pojazdu. Pomaga to w utrzymaniu znacznie silniejszego połączenia danych z siecią.
Ikona 4G pod zegarem jest widoczna, więc dlaczego niektóre funkcje online są niedostępne?
Czasami sieci mogą być przeciążone liczbą użytkowników lub siła sygnału może być zbyt niska, aby zapewnić wystarczająco wysoką jakość połączenia. Może to spowodować tymczasową utratę danych.
Które funkcje wymagają połączenia z Internetem?
Poniższe funkcje wymagają aktywnego połączenia z Internetem (połączenie z Internetem jest zapewniane w ramach subskrypcji produktu):
Informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym
Wyznaczanie trasy online
Synchronizacja miejsc docelowych między pojazdem a aplikacją InControl Remote4 Wyszukiwanie na żywo
Ceny paliwa (jeśli są obsługiwane)
Dostępność miejsc parkingowych (jeśli są obsługiwane)
Zdjęcia satelitarne (jeśli są obsługiwane)
Pakiet Online6 - obejmujący media online, pogodę, agendę i aplikacje parkingowe (jeśli są obsługiwane)
Łączność Wi-Fi z planem taryfowym7
Aktualizacje map, w tym aktualizacje lokalizacji fotoradarów
Czy potrzebuję karty SIM, aby połączyć mój pojazd z siecią?
Nie, Twój pojazd jest wyposażony w wbudowaną kartę SIM, która umożliwia korzystanie z:
1. Nawigacji1 funkcji i serwisów systemowej łączności
2. Wi-Fi z transmisją danych7
3. Pakietem Online6 funkcje/usługi
Usługi te wymagają posiadania ważnej subskrypcji. Abonament obejmuje transmisję danych mobilnych, więc przez cały okres trwania abonamentu nie są wymagane żadne dodatkowe umowy ani karty SIM.
Dlaczego pojazd nie zapamiętuje mojego telefonu Bluetooth i nie paruje się z nim automatycznie?
Jest to najprawdopodobniej spowodowane tym, że funkcja automatycznego łączenia dla tego urządzenia jest wyłączona w ustawieniach Bluetooth lub inne urządzenia Bluetooth znajdujące się w zasięgu pojazdu łączą się z nim jako pierwsze.
Ile urządzeń Bluetooth można podłączyć lub sparować?
Łącznie można sparować 10 urządzeń Bluetooth, przy czym jednocześnie mogą być sparowane dwa urządzenia – mogą to być telefony lub urządzenia multimedialne. Pierwsze urządzenie sparowane z Pivi/Pivi Pro1 zostanie wyznaczone jako urządzenie główne. Można to zmienić w ustawieniach, przechodząc do Ustawień > Wszytskie > Łączność > Bluetooth > i kliknij urządzenie, które chcesz zmienić.
Mam podłączone dwa telefony; jak mogę przełączyć, który jest używany do połączeń wychodzących?
Na kafelku telefonu na ekranie głównym kliknij ikonę telefonu w dolnej części ekranu dotykowego. Tutaj możesz zmienić telefon, który będzie używany do wykonywania połączeń. Drugi podłączony telefon może być wówczas używany wyłącznie do odbierania połączeń. Na ekranie telefonu możesz także dotknąć wyróżnionej ikony wyboru w górnej części ekranu dotykowego. W tym miejscu możesz zmienić telefon używany do połączeń wychodzących.
Jak mogę ponownie połączyć wcześniej sparowane urządzenia Bluetooth?
Sposób podłączenia telefonu lub urządzenia multimedialnego do odtwarzania muzyki jest bardzo podobny.
Aby ponownie podłączyć telefon, użyj ikony telefonu na ekranie głównym lub ikony telefonu u góry ekranu dotykowego w ramach funkcji telefonu.
W przypadku odtwarzania muzyki wykonaj te same kroki, ale za pomocą kafelka multimediów na ekranie głównym lub ikony źródła na ekranie odtwarzacza multimediów.
Słuchając muzyki z telefonu/odtwarzacza multimedialnego podłączonego przez Bluetooth, głośność wydaje się bardzo cicha w porównaniu z innymi źródłami dźwięku?
Poziom głośności ustawiony w samym urządzeniu może mieć wpływ na głośność głośników pojazdu. Zwiększ głośność na podłączonym urządzeniu.
Czy moje pobrane kontakty lub zdjęcia mogą być przeglądane przez każdego, kto ma dostęp do pojazdu?
Nie, zsynchronizowane kontakty będą widoczne tylko wtedy, gdy telefon jest podłączony do pojazdu.
Jak wyszukać kontakty na liście kontaktów w telefonie?
Na ekranie głównym możesz dotknąć listy ulubionych (tylko obsługiwane telefony) lub przycisku ostatnich na kafelku telefonu.
Na głównym ekranie telefonu wybierz „Kontakty”. Stuknij ikonę wyszukiwania u góry ekranu, aby uzyskać dostęp do klawiatury i rozpocząć wyszukiwanie żądanego kontaktu. Podczas pisania lista wyników jest automatycznie aktualizowana. Kliknij przycisk „x dopasowań” lub ukryj przycisk klawiatury, aby wyświetlić opcje.
Alternatywnie, dotknięcie litery po jednej stronie kontaktów spowoduje wyświetlenie klawiatury. Stuknięcie w literę, np. F, powoduje, że lista przeskoczy do tych kontaktów, których nazwa zaczyna się na literę F.
Możesz także użyć przycisku rozpoznawania głosu na kierownicy, aby wydać polecenie głosowe w celu wybrania kontaktu lub numeru. Na przykład:
‘Call David Smith’
‘Call David Smith Mobile’
‘Dial 01234987654’
Czym są aktualizacje oprogramowania?
Aktualizacje oprogramowania umożliwia bezprzewodową aktualizację podstawowego oprogramowania pojazdu. Aktualizacje można przeprowadzać w dogodnym dla siebie czasie, bez konieczności wizyty u sprzedawcy lub w autoryzowanym centrum serwisowym.
Jaki wpływ mają aktualizacje oprogramowania na mój pojazd?
Aktualizacje oprogramowania8 poprawiają wydajność podstawowego oprogramowania, aby mieć pewność, że Twój pojazd będzie zawsze działał na najnowszym poziomie. Jedna aktualizacja oprogramowania może obejmować wiele systemów pojazdu.
Jakie oprogramowanie można zaktualizować w moim pojeździe?
Systemy informacyjno-rozrywkowe, systemy telematyczne i różne systemy sterowania można zdalnie aktualizować, aby pomóc Ci w pełni wykorzystać wrażenia z jazdy.
Czy potrzebuję konta InControl do aktualizacji oprogramowania?
Nie, do przeprowadzenia aktualizacji oprogramowania nie jest wymagane konto InControl.
Jak włączyć aktualizacje oprogramowania?
Software updates8 są automatycznie włączane w Twoim pojeździe. Pobieranie i instalacja nowego oprogramowania może odbywać się za pośrednictwem Wi-Fi lub wbudowanego mobilnego połączenia danych. Pobieranie nastąpi automatycznie, bez jakiejkolwiek przerwy w użytkowaniu pojazdu.
Jak podłączyć mój pojazd, aby otrzymywać aktualizacje oprogramowania?
Pivi / Pivi Pro1 to system, który można podłączyć za pośrednictwem połączenia Wi-Fi lub wbudowanego w pojeździe mobilnego połączenia danych.
Czy aktualizacja oprogramowania wiąże się z kosztami transmisji danych?
Nie. Aktualizacje oprogramowania są przeprowadzane za pośrednictwem Wi-Fi lub wbudowanego w pojeździe mobilnego połączenia danych, bez żadnych opłat za przesyłanie danych.
Jak często będę otrzymywać aktualizację oprogramowania?
Aktualizacje oprogramowania będą wysyłane okresowo w celu optymalizacji systemów pojazdu. Otrzymasz aktualizację, gdy zajdzie taka potrzeba lub jeśli wystąpi problem z istniejącym oprogramowaniem pojazdu. Dostępne będą także nowe funkcje oprogramowania, które będą wymagały aktualizacji oprogramowania.
Jak sprawdzić, czy dostępna jest aktualizacja?
Gdy aktualizacja będzie gotowa do zainstalowania, na ekranie dotykowym pojazdu pojawi się wyskakujące powiadomienie. Dostępna aktualizacja pojawi się także w pozycji menu „Aktualizacja oprogramowania” w głównym programie Pivi / Pivi Pro1 Ustawienia.
Czy muszę od razu zainstalować aktualizację?
Nie. Otrzymasz wyskakujące powiadomienie na ekranie dotykowym pojazdu, gdy aktualizacja będzie gotowa do zainstalowania. W tym miejscu możesz kliknąć „Aktualizuj teraz” lub „Zaplanuj”, co umożliwi wykonanie aktualizacji w dogodnym dla Ciebie czasie.
Z jakim wyprzedzeniem mogę zaplanować aktualizację?
Możesz zaplanować wykonanie aktualizacji z maksymalnie 14-dniowym wyprzedzeniem.
Co muszę zrobić przed zainstalowaniem aktualizacji?
Przed rozpoczęciem aktualizacji oprogramowania upewnij się, że:
1) Nowe oprogramowanie zostało pomyślnie pobrane do pojazdu za pośrednictwem Wi-Fi lub wbudowanego w pojeździe mobilnego połączenia danych
2) Należy zaakceptować warunki aktualizacji oprogramowania (w stosownych przypadkach)
3) Aby aktualizacja mogła się rozpocząć, pojazd musi być zamknięty i mieć włączony alarm (po otrzymaniu takiego polecenia). Czas instalacji aktualizacji zostanie wyświetlony w wyskakującym powiadomieniu
4) Wszystkie okna muszą być zamknięte
Jak przeprowadzić aktualizację oprogramowania?
1) Za każdym razem, gdy uruchomisz silnik, pojazd będzie aktywnie sprawdzał i pobierał wszelkie istotne aktualizacje dla Twojego pojazdu
2) Gdy dostępna będzie nowa aktualizacja, na ekranie dotykowym pojazdu wyświetli się powiadomienie
3) Możesz zostać poproszony o zaakceptowanie warunków aktualizacji oprogramowania
4) Będziesz mieć również możliwość zaplanowania aktualizacji z maksymalnie 14-dniowym wyprzedzeniem
5) Po otrzymaniu takiego polecenia wyłącz pojazd, zablokuj go i włącz alarm oraz upewnij się, że wszystkie okna są zamknięte, aby rozpocząć instalację. Czas instalacji zostanie wyświetlony w wyskakującym powiadomieniu
6) Po pomyślnym zakończeniu aktualizacji na ekranie dotykowym pojazdu wyświetli się wyskakujące powiadomienie. Informacje o ostatniej aktualizacji zostaną także wyświetlone w menu aktualizacji oprogramowania
7) W przypadku niepowodzenia aktualizacji z jakiegokolwiek powodu wyświetli się wyskakujące powiadomienie. Następnie należy ponowić próbę aktualizacji
Jak długo trwa instalacja aktualizacji oprogramowania?
Czas instalacji zostanie wyświetlony w wyskakującym powiadomieniu o aktualizacji oprogramowania. Podczas instalowania aktualizacji nie będziesz mógł korzystać z pojazdu. Instalacja rozpocznie się około 10 minut po zablokowaniu pojazdu i wybraniu opcji „Aktualizuj teraz”.
Skąd mam wiedzieć, kiedy aktualizacja oprogramowania została ukończona?
Powiadomienie na ekranie dotykowym poinformuje Cię o pomyślnej instalacji oprogramowania.
Czy muszę mieć sygnał, aby instalacja mogła się odbyć?
Tak, aby rozpocząć instalację aktualizacji oprogramowania, potrzebne jest połączenie komórkowe lub Wi-Fi.
Czy mogę zatrzymać instalację po jej rozpoczęciu?
Nie, po rozpoczęciu instalacji nie można jej zatrzymać.
Czy aktualizacje mogą być instalowane automatycznie?
Większość typów aktualizacji oprogramowania wymaga ręcznej akceptacji przed instalacją. Czasami jednak Twój pojazd automatycznie zaktualizuje się w celu zapewnienia bezpieczeństwa, ochrony lub konserwacji systemów.
Czy muszę aktywować automatyczne aktualizacje?
W przypadku aktualizacji automatycznych nie musisz nic robić, nie zobaczysz powiadomienia na ekranie dotykowym i możesz normalnie jeździć.
Co powinienem zrobić, jeśli instalacja się nie powiedzie?
Jeśli z jakiegokolwiek powodu instalacja nie powiedzie się, możesz zostać poproszony o ponowną próbę. Dostęp do aktualizacji można uzyskać, przechodząc do menu "Aktualizacja oprogramowania" w ustawieniach Pivi / Pivi Pro. Jeśli w pojeździe wystąpi problem z ponownym uruchomieniem po aktualizacji, skontaktuj się z pomocą drogową lub lokalnym sprzedawcą, który przeprowadzi dalsze dochodzenie.
Czy mogę aktualizować oprogramowanie będąc poza granicami kraju?
Tak, nadal można aktualizować pojazd poza granicami kraju za pośrednictwem Wi-Fi lub wbudowanego w pojeździe mobilnego połączenia danych.
Dlaczego nie widziałem powiadomienia o aktualizacji oprogramowania?
Aby otrzymywać aktualizacje oprogramowania, Twój pojazd wymaga połączenia komórkowego lub Wi-Fi. Jeśli nie widzisz wyskakującego powiadomienia na ekranie dotykowym swojego pojazdu, możesz sprawdzić, czy aktualizacja jest dostępna, przechodząc do menu „Aktualizacja oprogramowania” w głównych ustawieniach Pivi / Pivi Pro1 Jeśli to możliwe, możesz zainstalować aktualizację bezpośrednio z tego menu lub zaplanować instalację na później.
Nasi eksperci ds. informacji i rozrywki czekają na Twoją wiadomość.
Numer telefonu: 371 5000500
Adres email: lradvice@jaguarlandrover.com
1Nawigacja będzie wymagać dalszej subskrypcji po upływie początkowego okresu zalecanego przez Twojego sprzedawcę marki Jaguar.
2Twój samochód jest przygotowany na obsługę Apple CarPlay. Usługi oferowane przez Apple CarPlay zależą od dostępności funkcji w Twoim kraju, zobaczhttps://www.apple.com/ios/feature-availability/#apple-carplaypo więcej informacji
3Twój samochód jest przygotowany na Android Auto. Usługi oferowane przez Android Auto zależą od dostępności funkcji w Twoim kraju, zobaczhttps://www.android.com/auto/po więcej informacji
4Remote zawiera usługi subskrypcji, które można przedłużyć po początkowym okresie zalecanym przez Twojego sprzedawcę Jaguara. Aplikację Remote należy pobrać ze sklepu Apple App Store/Google Play Store.
5Wymagana jest subskrypcja InControl Remote, Secure Tracker lub Secure Tracker Pro oraz konto InControl. Usługi Secure Tracker i Secure Tracker Pro muszą być aktywowane, a pojazd musi znajdować się w obszarze objętym zasięgiem sieci. Aby nadal korzystać z danej funkcji po początkowym okresie subskrypcji, konieczne będzie odnowienie subskrypcji i uiszczenie odpowiednich opłat za odnowienie.
6Wymagana 12-miesięczna subskrypcja pakietu online. Aby nadal korzystać z danej funkcji po początkowym okresie subskrypcji, konieczne będzie odnowienie subskrypcji i uiszczenie odpowiednich opłat za odnowienie. Dostępne tylko na połączonych rynkach. Skontaktuj się ze sprzedawcą. Pakiet online dla opcji ze specyfikacją S i wyższych.
7Obowiązuje polityka dozwolonego użytku. Po wykorzystaniu 20 GB danych w ciągu miesiąca prędkość transmisji danych i funkcjonalność w pojeździe mogą się zmniejszyć przez resztę miesiąca. Aktualizacja wymaga zgody właściciela/kierowcy. Wymagana łączność sieciowa.