WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE

Samochody marki Jaguar znane są ze swojej legendarnej wprost dynamiki jazdy; model XF jednak podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej.

OBEJRZYJ FILM
KOMFORT I DYNAMICZNOŚĆ

Model XF zapewnia zarówno wyśmienity komfort podróży, jak i pewne, sportowe prowadzenie, czyniąc każdą podróż ekscytującym doświadczeniem. Po raz pierwszy zarówno dla modeli z silnikami benzynowymi jak i z silnikami wysokoprężnymi1 dostępna jest opcja w postaci napędu na obie osie połączonego z systemem Intelligent Driveline Dynamics, dzięki którym Jaguar XF jest jeszcze lepiej przystosowany do trudnych warunków na drodze.

KONFIGURATOR
ELEMENTY WYPOSAŻENIA
KOMFORT I WŁASNOŚCI JEZDNE
Jaguar XF żywo reaguje na polecenia kierowcy i oferuje niesłychanie wprost dynamiczne osiągi, zapewniając jednocześnie wysoki komfort jazdy. Jest tak po części dzięki zastosowaniu lekkiej, aluminiowej struktury, odznaczającej się niską masą oraz wyjątkową wprost sztywnością i wytrzymałością. Stanowi ona idealną podstawę dla zaawansowanego technicznie, dwuwahaczowego zawieszania przedniego oraz jego tylnego odpowiednika wykorzystującego zintegrowane wahacze (zawieszenie Integral Link), sprawiając, że w Jaguarze XF drzemie duch rasowego auta sportowego.

Przedstawione pojazdy na tej stronie mogą nie być dokładnymi reprezentacjami najnowszych ulepszeń. Dostępność niektórych opisanych funkcji może być zależna od rynku lub układu napędowego. Więcej szczegółów u lokalnego przedstawiciela marki Jaguar.
OBEJRZYJ FILM
yt:Axc9sJv34gE
ZAWIESZENIE ZE SZCZYPTĄ FINEZJI
Wytrzymałe i lekkie komponenty aluminiowe zostały wykorzystane także do budowy wyrafinowanego technicznie przedniego i tylnego zawieszenia modelu XF. Zastosowane z przodu rozwiązanie dwuwahaczowe, podobne do tego, jakie używane jest w modelu F-TYPE, zapewnia wiodące w tej klasie pojazdów zachowanie się auta na drodze. Rozwiązanie ze zintegrowanymi wahaczami tylnymi zapewnia odpowiednią sztywność, która jest niezbędna podczas dynamicznej jazdy, podnosząc jeszcze bardziej poziom komfortu i nadając modelowi XF jeszcze większą dynamikę.
SAMOPOZIOMUJĄCE SIĘ TYLNE ZAWIESZENIE PNEUMATYCZNE
Nawet przy pełnym załadowaniu samopoziomujące się tylne zawieszenie pneumatyczne Jaguara XF Sportbrake zapewnia komfort i precyzyjne prowadzenie. System ten automatycznie pompuje amortyzatory pneumatyczne, aby zrównoważyć ciężkie ładunki i pomaga zapewnić wypoziomowanie podwozia o odpowiedni prześwit pod samochodem.3
OBEJRZYJ FILM
yt:xkrF02soAWo
SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE INGENIUM

Nowa generacja silników Jaguara, zaprojektowana z myślą o łatwej obsłudze, wyrafinowaniu i wydajności. Dzięki zaawansowanej technologii oraz w pełni aluminiowej strukturze, silniki Ingenium osiągają imponujące wyniki w zakresie zużycia paliwa oraz emisji CO2.

ZOBACZ SPECYFIKACJE
SILNIKI BENZYNOWE INGENIUM

Nowe 2-litrowe, 4-cylindrowe, turbodoładowane silniki benzynowe z rodziny Ingenium w modelu XF zapewniają wyjątkową użyteczną moc i moment obrotowy. Dzięki lekkiej konstrukcji i szerokiemu stosowaniu łożysk tocznych o niskim współczynniku tarcia są one zbudowane z myślą o płynnej i wydajnej pracy.

ZOBACZ SPECYFIKACJE
SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE INGENIUM

Technologia Ingenium stanowi podstawę trzech silników wysokoprężnych w modelu XF. Te niskotarciowe, całkowicie aluminiowe silniki mają sztywne bloki cylindrów i podwójne wałki wyrównoważające, aby zapewnić z natury niski poziom wibracji i płynną pracę na codzień. Wszystkie silniki są wyposażone w technologię Stop/Start 1 i inteligentne ładowanie regeneracyjne - pobierając energię kinetyczną z hamowania, aby doładować akumulator - dla maksymalnej oszczędności, szczególnie podczas jazdy w mieście.

ZOBACZ SPECYFIKACJE
3.0L V6 300KM TWIN TURBOCHARGED DIESEL

Silnik wysokoprężny z dwiema turbosprężarkami w układzie V6 o pojemności 3,0 litra zapewnia wyjątkową moc, moment obrotowy i właściwości jezdne. Silnik ten wykorzystuje innowacyjną, opracowaną przez Jaguar Land Rover technologię sekwencyjnego podwójnego doładowania, dzięki której moc dostarczana jest płynnie i błyskawicznie niezależnie od prędkości pracy silnika, a także dwufazowy układ chłodzenia wodą pozwalający na znaczną oszczędność energii.

ZOBACZ SPECYFIKACJE
WYRAFINOWANE SILNIKI BENZYNOWE

Wszystkie silniki benzynowe dostępne w modelu XF zapewniają doskonałe osiągi, osiągając jednocześnie jeszcze lepszą wydajność. Trzylitrowy silnik benzynowy V6 ze sprężarką mechaniczną – ten sam silnik, który napędza także sportowy model F-TYPE, oferuje moc 380 KM i moment obrotowy 450 Nm. Zbudowany w całości z aluminium silnik zapewnia natychmiastowy dostęp do wysokiej wydajności i momentu obrotowego przy dowolnej prędkości, wydając z siebie unikalny dźwięk.

ZOBACZ SPECYFIKACJE
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

Znajdująca się na wyposażeniu modelu XF ośmiostopniowa przekładnia automatyczna zmienia biegi w mgnieniu oka, sprawiając że auto nabiera prędkości bez żadnego wysiłku. Jej atuty to szybki czas reakcji, efektywność i płynność działania. Przekładnia, wyposażona w nowoczesne pokrętło wyboru trybu pracy w kolorze satynowej czerni, pozwala szybszą zmianę biegów, dynamiczną zmianę biegu na niższy w trybie Dynamic Mode oraz na szybsze wchodzenie na wyższy bieg w trybie Eco Mode. Automatyczna skrzynia biegów daje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń za pomocą łopatek zamontowanych za kierownicą, dzięki czemu osiągi auta są dostępne na wyciągnięcie ręki.

RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

Ta wyjątkowo lekka i zaawansowana technologicznie sześciostopniowa manualna skrzynia biegów pozwala modelowi XF wspinać się na wyżyny w zakresie wydajności. Jej obudowa wykonana ze stopu aluminium, wydrążone wałki i zębatki z pustymi przestrzeniami znacząco obniżają jej masę, czyniąc ją najlżejszą w swojej klasie. Zaprojektowana specjalnie na potrzeby sportowej jazdy, skrzynia ta zmienia biegi szybko i płynnie, zapewniając najwyższy poziom komfortu.

Przedstawione pojazdy na tej stronie mogą nie być dokładnymi reprezentacjami najnowszych ulepszeń. Dostępność niektórych opisanych funkcji może być zależna od rynku lub układu napędowego. Więcej szczegółów u lokalnego przedstawiciela marki Jaguar.

OBEJRZYJ FILM
yt:bAjXotBQMK4
NAPĘD NA OBIE OSIE I SYSTEM INTELLIGENT DRIVELINE DYNAMICS
ALL WHEEL DRIVE
Po raz pierwszy zarówno dla modeli z silnikami benzynowymi jak i z silnikami wysokoprężnymi dostępna jest opcja w postaci stworzonego przez Jaguara unikalnego napędu na obie osie połączonego z systemem Intelligent Driveline Dynamics1 oraz Adaptive Surface Response (AdSR)5 Unikalne oprogramowanie IDD, opracowane specjalnie w tym celu przez firmę Jaguar, posiada szereg finezyjnych algorytmów pozwalających w inteligentny sposób reagować na warunki panujące na drodze. System ten nie tylko reaguje na to, co się w danej chwili dzieje – on przewiduje możliwe zagrożenia, dzięki czemu nie tylko umożliwia on odzyskanie przyczepności w razie jej utraty, ale także pozwala na zapobiegnięcie tego typu sytuacji zanim w ogóle do niej dojdzie. System AdSR zwiększa możliwości Twojego Jaguara XF, automatycznie wykrywając różnice pomiędzy rodzajami nawierzchni przy każdej prędkości pracy silnika, co z kolei zapewnia maksymalną możliwa przyczepność podczas jazdy.
OBEJRZYJ FILM
yt:oES1iJR62V0
SYSTEM ALL SURFACE PROGRESS CONTROL
Opracowany przez firmę Jaguar system kontroli trakcji na wszystkich rodzajach nawierzchni (All Surface Progress Control – ASPC)6, będący w tej klasie pojazdów rozwiązaniem unikalnym, zapewnia kierowcy większe poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy na śliskiej nawierzchni. Dzięki niemu możesz poczuć się pewnie podczas ruszania z ośnieżonego podjazdu, pokonywania oblodzonego wzniesienia czy też nawet podczas holowania przyczepy na mokrej trawie. System ASPC to działający przy niskich prędkościach tempomat, dzięki któremu model XF wyśmienicie radzi sobie w warunkach niskiej przyczepności, przy każdej pogodzie, pozwalając kierowcy skoncentrować się na wyborze właściwego toru jazdy.
Obejrzyj film
yt:tIehVGxFtw8
SYSTEM CONFIGURABLE DYNAMICS
Zapożyczony z modeli F-TYPE, opcjonalny system Configurable Dynamics7 umożliwia dostosowanie dynamiki jazdy modelu XF do osobistych preferencji kierowcy. Układ uruchamiany jest w momencie, kiedy za pomocą pokrętła JaguarDrive Control wybierzesz tryb dynamiczny (Dynamic Mode). Uruchomienie trybu Dynamic Mode sprawia, że do głosu dochodzi sportowa natura modelu XF. Reakcja na gaz staje się ostrzejsza, układ kierowniczy reaguje szybciej, a skrzynia biegów zmienia przełożenia w krótszym czasie i przy wyższych obrotach silnika.
OBEJRZYJ FILM
yt:AkxF9B31yoY
SYSTEM ADAPTIVE DYNAMICS
Niezależnie od tego, czy przyspieszasz na autostradzie, pokonujesz ciasne zakręty na wiejskiej drodze czy też poruszasz się w ruchu miejskim, system Adaptive Dynamics7 nieustannie dostosowuje reakcje modelu XF do warunków i stylu jazdy kierowcy. System nieustannie dostosowuje położenie amortyzatorów, zapewniając optymalną równowagę pomiędzy komfortem a opanowaniem.
ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Dostępne w modelu XF elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS) oferuje doskonałe wyczucie i umożliwia precyzyjne sterowanie autem, wspomagając ruchy kierownicy natychmiast, bez żadnych opóźnień. System EPAS wykonuje precyzyjne obliczenia pozwalające na odpowiednie dostosowanie siły wspomagania, dostosowując ją do każdego zakrętu i manewru. System EPAS współpracuje także z innymi układami wspomagania, takimi jak system utrzymywania toru jazdy (Lane Keep Assist – LKA)8 oraz układ wspomagania parkowania (Park Assist)8, zwiększając wygodę i bezpieczeństwo.

Przedstawione pojazdy na tej stronie mogą nie być dokładnymi reprezentacjami najnowszych ulepszeń. Dostępność niektórych opisanych funkcji może być zależna od rynku lub układu napędowego. Więcej szczegółów u lokalnego przedstawiciela marki Jaguar.

OBEJRZYJ FILM
yt:1yDFHRy2PJE
JAGUARDRIVE CONTROL

System JaguarDrive Control pozwala na wybór jednego z czterech trybów: Standard, Eco, Dynamic oraz Rain/Ice/Snow. W każdym z tych trybów praca układu kierowniczego oraz mapowanie przepustnicy ulegają subtelnej zmianie. Tryb Eco zachęca do oszczędnej jazdy, podczas gdy tryb Dynamic sprawia, że auto bardziej dynamicznie reaguje na dodanie gazu i sprawia, że opór na kierownicy jest większy. Tryb Rain/Ice/Snow sprawia, że samochód przyspiesza ostrożniej i zapewnia większą przyczepność na śliskiej nawierzchni.

Nowoczesny design nadwozia, zaawansowana dynamika jazdy i najnowocześniejszy samochodowy zestaw informacyjno-rozrywkowy daje modeli XF przewagę nad konkurencją. Skorzystaj z naszego konfiguratora, aby stworzyć swojego idealnego Jaguara.

KONFIGURATOR

1 Dostępność zależna od rynku.
2 Przedstawione dane dotyczące wydajności i osiągów silnika dotyczą wyłącznie modelu XF Sedan.
3 Standard w XF Sportbrake. Niedostępne w XF Sedan.
4 Dostępne z silnikiami 2,0D 163KM oraz 2,0D 180KM. Przekładnia manualna nie jest dostępna w wersji z silnikiem 2,0D 180KM w modelu XF Sportbrake.
5 AdSR jest wyposażeniem opcjonalnym w pojazdach z napędem na wszystkie koła wyposażonych w system Adaptive Dynamics.
6 Wyłącznie z przekładnią automatyczną.
7 Wyposażenie opcjonalne ze wszystkimi silnikami z wyjątkiem 2,0D 163KM. Wposażenie standardowe wersji XF S.
8 Wyposażenie opcjonalne.
‡ Podane liczby są wynikiem oficjalnych testów producenta przeprowadzonych zgodnie z prawodawstwem UE. Tylko do celów porównawczych. Liczby rzeczywiste mogą się różnić. Emisja CO2 i dane dotyczące zużycia paliwa mogą się różnić w zależności od wybranych obręczy kół i wyposażenia dodatkowego.

PORÓWNAJ MODELE
Porównaj pakiety wyposażenia dostępne dla poszczególnych wersji i dopasuj do własnych potrzeb.
Url
KONFIGURATOR
Skorzystaj z konfiguratora aby stworzyć swojego idealnego Jaguara.
Url
POBIERZ KATALOG
Dowiedz się więcej o samochodach Jaguar.
Url
ZNAJDŹ DILERA
Skorzystaj z naszego lokalizatora aby znaleźć najbliższego Dilera.
Url