Napęd 4x4 dołączany automatycznie to uniwersalne rozwiązanie, które sprawdza się na zwykłej drodze i w terenie. Napęd stały działa bardzo przewidywalnie dla kierowcy, a dołączany napęd 4x4 to z kolei technologia o prostej konstrukcji. Dowiedz się, czym się różnią poszczególne rozwiązania. Sprawdź, który napęd będzie najlepszy do nowego SUV-a i sportowej limuzyny.
Spis treści:
1. Rodzaje napędów 4x4
1.1 Ręcznie dołączany napęd 4x4
1.2 Stały napęd 4x4
1.3 Automatycznie dołączany napęd 4x4
1.4 AWD z IDD i 2-stopniową skrzynią rozdzielczą
2. Nowoczesne napędy 4x4 w autach premium
2.1 Standard Driveline 2
2.2 Active Driveline 2
2.3 Electric Rear Axle Drive
2.4 AWD z IDD
2.5 AWD w samochodzie elektrycznym
3. Najczęściej zadawane pytania
3.1 Czy warto kupić auto z napędem 4x4?
3.2 Dołączany ręcznie napęd 4x4 – czy jest?
3.3 Czym wyróżnia się stały napęd 4x4?
3.4 Plusy automatycznie dołączanego napędu 4x4.
3.5 Jaki napęd 4x4 będzie najlepszy?
Stały, dołączany ręcznie i automatyczny – to trzy główne rodzaje napędów 4x4. Chociaż każda z tych technologii służy do tego, aby rozdzielać moment obrotowy na dwie osie, różnią się zasadą działania.
We współczesnych SUV-ach oraz sportowych sedanach i kombi upowszechnił się automatyczny napęd 4x4. W zależności od modelu i jego charakterystyki, stosowane są różne technologie. Czym się różnią poszczególne napędy dołączane automatycznie, można prześledzić na przykładzie aut marki Jaguar.