EKSKLUZYWNY F-PACE SVR EDITION 1988 TO STWORZONA PRZEZ EKSPERTÓW PERSONALIZACJI Z SV BESPOKE, LIMITOWANA EDYCJA MODELU, KTÓRY JEST SZCZYTOWYM OSIĄGNIĘCIEM WŚRÓD SPORTOWYCH SUV-ÓW JAGUARA. NA CAŁYM ŚWIECIE DOSTĘPNYCH BĘDZIE ZALEDWIE 394 EGZEMPLARZY, Z CZEGO 8 W POLSCE.
Wzbudzająca emocje specyfikacja, zainspirowana bogatym dziedzictwem wyścigowym Jaguara, obejmuje specjalnie opracowany lakier w kolorze Midnight Amethyst Gloss, 22-calowe, kute, aluminiowe obręcze kół oraz wykończenia w środku i na zewnątrz w odcieniu Sunset Gold Satin. Całość dopełnia potwierdzająca unikalność samochodów z tej edycji, inskrypcja „One of 394”, wykonana przez SV Bespoke i opatrzona logo.
Zarówno pojawiające się w nazwie edycji „1988”, jak i całkowita liczba samochodów stworzonych przez dział Special Vehicle Operations Jaguara nie są przypadkowe. To hołd i nawiązanie do 394 okrążeń ukończonych przez zwycięskiego Jaguara XJR-9 LM podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1988 roku.
„Od wprowadzenia na rynek Jaguar F-PACE SVR okazał się pełnym charakteru i dającym wiele satysfakcji samochodem o wysokich osiągach. Powiązanie tych cech z poziomem personalizacji SV Bespoke i ekskluzywności, jakich nigdy wcześniej nie oferowano w F-PACE, czynią Edition 1988 jeszcze bardziej zniewalającą propozycją. Jesteśmy pewni, że ze ściśle limitowaną dostępnością stanie się on najbardziej poszukiwanym F-PACE SVR do tej pory” – mówi Mark Turner, Commercial Director, Special Vehicle Operations, Jaguar
Lakier Midnight Amethyst Gloss to nowy kolor, który zostanie zaoferowany wyłącznie nabywcom F-PACE SVR Edition 1988. „Design F-PACE SVR Edition 1988 jest inspirowany legendarnymi samochodami Jaguara przeznaczonymi do wyścigów długodystansowych. Lakier Midnight Amethyst Gloss wydaje się czarny, dopóki w pełnym słońcu nie ujawni się jego ametystowy odcień, podkreślając dynamiczny wygląd zewnętrzny SVR. W celu osiągnięcia spektakularnego wykończenia Ultra Metallic Gloss oceniliśmy ponad 40 wariacji, aby stworzyć pożądaną głębię koloru” – komentuje Richard Woolley, Special Vehicle Operations Creative Director, Jaguar.
Edition 1988 jest wyjątkowy również dlatego, że posiada logo Jaguara i napis na tylnej klapie w wykończeniu Sunset Gold Satin. Laserowo wygrawerowane logo Edition 1988 jest umieszczone na każdym panelu przedniego błotnika. Oprócz elementów pakietu Black (czarnych wykończeń nadwozia) w Edition 1988 dodatkowo wykończenia Gloss Black obejmują nakładki na lusterka drzwiowe, zaciski hamulcowe, elementy ozdobne kół oraz literę R na plakietce SVR.
Ponadto, podkreślając wyrafinowane i luksusowe wnętrze F-PACE SVR, w którym zastosowano wykończenia eksponujące fakturę włókna węglowego, Edition 1988 posiada tapicerkę ze skóry półanilinowej w kolorze Ebony oraz ekskluzywne detale z wykończeniem Sunset Gold Satin na desce rozdzielczej. Te same zdobienia znajdziemy na ramionach kierownicy, manetkach zmiany biegów oraz podgrzewanych i wentylowanych przednich fotelach kubełkowych Performance.
Sylwetka skaczącego jaguara oraz okrągła ramka klaksonu na kierownicy mają wykończenie Satin Black. Subtelne oznaczenia SV Bespoke i Edition 1988 na podświetlanych listwach progowych i desce rozdzielczej stanowią dopełnienie zestawu.
„Edition 1988 rozpoczęła się od tego, że nasze zespoły SV Bespoke i Jaguar Design zainspirowały się ikonicznymi barwami samochodów sportowych Jaguara, które wygrały Le Mans. Rezultatem jest zwycięskie połączenie kolorów, faktur i cech, które celebruje sportowy sukces, jednocześnie czyniąc F-PACE SVR jeszcze bardziej atrakcyjnym” – mówi Mark Wilkes, Director of Vehicle Personalisation, Jaguar.
F-PACE SVR jest szczytowym osiągnięciem wśród SUV-ów wyczynowych Jaguara. Zasilany wyłącznie silnikiem benzynowym Jaguara V8 Supercharged o mocy 550 KM i pojemności 5,0 litra, jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,0 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 286 km/h. Pełny zestaw technologicznych ulepszeń opracowanych i skonstruowanych przez ekspertów ze Special Vehicle Operations zapewnia F-PACE SVR nastawioną na osiągi jazdę bez wpływania na jego codzienną funkcjonalność.
Luksusowe wnętrze z przesuwanym dachem panoramicznym, wyświetlaczem head-up oraz najnowszymi technologiami łączności, obejmującymi bezprzewodowe ładowanie urządzeń oraz bezprzewodowe interfejsy obsługi smartfonów, podkreśla rolę F-PACE SVR Edition 1988 jako wyrafinowanego SUV-a o wyjątkowych osiągach.
Legendarny wyścig Le Mans był poligonem doświadczalnym dla inżynierów Jaguara, który pozwolił im rozwijać sportowe samochody drogowe, wyjątkowe rodzaje zawieszenia i napędy. Szczytowym osiągnięciem jest F-PACE SVR i jego silnik V8 ze sprężarką. Obecnie podobnym poligonem doświadczalnym dla Jaguara są wyścigi samochodów elektrycznych, co oznacza, że tak jak w 1988 roku marka pracowała nad tym, by stworzyć samochód spalinowy, który zachwyci wszystkich, teraz pracuje nad tym, by wkrótce elektryczna motoryzacja była jeszcze bardziej ekscytująca.
SVR Edition 1988 to niezwykłe uzupełnienie gamy F-PACE, która obejmuje wersje S, SE, linię R-Dynamic, 300 SPORT, 400 SPORT i SVR. W całej gamie F-PACE dostępne są silniki benzynowe, wysokoprężne i hybrydowe typu plug-in