JAGUAR PREZENTUJE MODEL TYPE 00. ODWAŻNY. NIEOCZYWISTY. NIEUSTRASZONY.

MODEL TYPE 00.
  • Jaguar powraca do swojej pierwotnej filozofii „Copy Nothing”. Po premierze nowej, odważnej identyfikacji wizualnej w zeszłym miesiącu, marka ujawnia kolejny etap swojej transformacyjnej podróży w formie nowatorskiej koncepcji fizycznej manifestacji nowej ery Jaguara.

  • Jaguar Type 00 to przykład Jaguara w najlepszym wydaniu. Nieustraszony postulat. Obiekt pożądania. To koncept o śmiałej formie i dynamicznych proporcjach, zaprojektowany, by inspirować twórców przyszłych modeli Jaguara.

  • Wizjonerski design przełamuje konwencje pojazdów elektrycznych, charakteryzując się długą maską, opadającą linią dachu, profilem przypominającym nadwozie typu fastback i 23-calowymi obręczami kół, które pozwoliły na uzyskanie nieustraszonej sylwetki.

  • Type 00 odzwierciedla nową, pełną energii tożsamość Jaguara. Symbole zmian, inspirowane bogatym dziedzictwem marki, takie jak „skaczący Jaguar” – ikoniczny znak pochodzenia – podkreślają transformację marki.

  • Nowa, śmiała odsłona Jaguara zachwyca harmonijnym połączeniem gładkich powierzchni, tylnego panelu pozbawionego przeszklenia i panoramicznego dachu.

  • Type 00 jest prezentowany w dwóch kolorach: „Miami Pink” i „London Blue” – pierwszy nawiązuje do ikonicznej architektury Art Deco w miejscu premiery, drugi do brytyjskiego dziedzictwa.

  • Globalny powrót Jaguara podczas Miami Art Week podkreśla jego rolę jako propagatora sztuki, celebrując brytyjskich artystów i kreatywność.

  • Pierwszy zaprojektowany od nowa model produkcyjny Jaguara będzie czterodrzwiowym elektrycznym GT, które zostanie zaprezentowane pod koniec 2025 roku i będzie produkowane w Wielkiej Brytanii.

  • Nowy model będzie korzystał z dedykowanej platformy elektrycznej Jaguara (JEA) i będzie miał zasięg do 770 km WLTP i 692 km EPA.


Przedstawiamy niepowtarzalną, nieoczywistą i nieustraszoną fizyczną manifestację Jaguara, który kontynuuje swoją transformację. Type 00 (czytane jako Type Zero Zero) uosabia kreatywną filozofię Jaguara – „Ekscytującego Modernizmu”.


Światowa premiera koncepcji wizji projektowej podczas Miami Art Week – gdy na sześć dni południowa Floryda staje się centrum światowej sztuki – stanowi zapowiedź nowego rozdziału Jaguara. Marka powraca do oryginalnego etosu „Copy Nothing” (ang. „nie bądź niczyją kopią”) stworzonego przez jej założyciela, Sir Williama Lyonsa.

Type 00

Adrian Mardell, Dyrektor Generalny JLR, podkreślił: „Magia Jaguara jest mi szczególnie bliska – to oryginalna brytyjska marka luksusowa, niezrównana pod względem dziedzictwa, artyzmu i emocjonalnego magnetyzmu. Pragniemy przywrócić tego ducha, budując takie samo poczucie zachwytu, jakie wzbudzały ikoniczne modele, jak E-Type. Nasza podróż już się rozpoczęła, przewodzi jej pierwotne credo „Nic nie kopiować” – a rezultaty będą spektakularne. W Miami Jaguar kontynuuje swoją transformację w markę w pełni elektryczną, wprowadzając nową linię luksusowych pojazdów. Ta przemiana wykracza poza same produkty, obejmując kompleksowe przeobrażenie całej tożsamości marki.”


Rawdon Glover, Dyrektor Zarządzający Jaguara, dodał: "Stworzyliśmy śmiały, kreatywny
wizerunek Jaguara, który pozostaje wierny DNA marki, jednocześnie patrząc w przyszłość –
nowoczesny, aktualny i naprawdę wyjątkowy."

Type 00

Światowa premiera: Type 00


Przedrostek „Type” nawiązuje do dziedzictwa marki, takiego jak przełomowy E-Type.
Pierwsze „zero” odnosi się do zerowej emisji spalin. Drugie symbolizuje status „samochodu
zero” w nowej linii modeli. Wizjonerski design przełamuje konwencje pojazdów elektrycznych
dzięki długiej masce, płynnej linii dachu, 23-calowym obręczom kół, sylwetce nadwozia typu
fastback i tylnej części przypominającej łódź, tworząc spektakularną bryłę z wyrafinowanymi,
nowoczesnymi powierzchniami.


Profesor Gerry McGovern OBE, Dyrektor Kreatywny JLR, powiedział: „Type 00 jest
czystym wyrazem nowej kreatywnej filozofii Jaguara. Ma niepowtarzalną prezencję. To
wynik odważnego, nieskrępowanego kreatywnego myślenia i niezachwianej determinacji. To
nasza pierwsza fizyczna manifestacja, stanowiąca fundament dla nowej linii jaguarów, które
wyróżnią się jak żadne inne. Wizja, która dąży do do najwyższego poziomu artystycznej
doskonałości.”

Ekscytujący Modernizm


Nowa kreatywna filozofia Jaguara opiera się na trzech kluczowych filarach, które przenikają
każdy aspekt marki – od artystycznej identyfikacji wizualnej po sposób budowania relacji z
klientami.


  • Żywiołowość – energia, odwaga i brak ograniczeń, które przejawiają się zarówno w
    projektowanych pojazdach, jak i w wyjątkowych momentach kreowanych przez
    markę.

  • Nowoczesnosć – zorientowany na przyszłość otwarty na świat i inspirowany jego
    różnorodnością. Szanuje przeszłość, lecz nie pozwala, by ją ograniczała.

  • Przekonujący charakter – holistyczny, zmysłowy i niepowtarzalny. Buduje
    głębokie i znaczące więzi z klientami.


Uchwycić ducha Jaguara


Type 00 to preludium do przyszłej generacji Jaguarów, które oddadzą ducha i istotę marki w
jej najlepszym wydaniu. Punktem wyjścia była czysta kartka papieru, zarówno z perspektywy
projektowej, jak i inżynieryjnej. Nowa i unikalna platforma, JEA (Jaguar Electric
Architecture), została opracowana od podstaw, aby umożliwić spektakularny projekt Type
00. Zapewni ona klientom wyjątkowe wrażenia z jazdy, dynamiczne prowadzenie oraz
najwyższy poziom komfortu.


Najnowsze technologie elektryfikacji i inspirujące projekty sprawią, że przyszłe jaguary będą
się wyróżniać na coraz bardziej jednorodnym rynku pojazdów elektrycznych.


Zbudowany w Wielkiej Brytanii, pierwszy produkcyjny jaguar nowej generacji będzie
czterodrzwiowym GT, które zostanie zaprezentowane pod koniec 2025 roku. Będzie
oferował zasięg na jednym ładowaniu do 770 km według WLTP lub 692 km według
standardu EPA. Szybkie ładowanie samochodu w zaledwie 15 minut pozwoli na
zapewnienie zasięgu aż 321 km.

Type 00

Ekskluzywne sklepy marki


Jaguar zyska nową odsłonę w wybranych, ekskluzywnych salonach na całym świecie,
zaprojektowanych z myślą o zapewnieniu klientom wciągającego doświadczenia marki. Te
unikalne przestrzenie będą harmonijnie wpisywać się w lokalne otoczenie i kulturę, tworząc
globalną sieć luksusowych dealerów. Pierwszy z nowych salonów Jaguara powstanie w
prestiżowej dzielnicy mody w Paryżu, w samym sercu 8. dzielnicy.


Spektakularny wygląd zewnętrzny


Nowy, śmiały design łączy pionowe, gładkie powierzchnie z nowym symbolem Jaguara w
centralnym punkcie. Wyraziste, precyzyjne reflektory akcentują narożniki pojazdu,
podkreślając jego szerokość i nadając mu stabilny, zdecydowany charakter.


Boczny profil wyróżnia się odważnymi proporcjami, wzbogaconymi o laserowo
wygrawerowany symbol “skaczącego” Jaguara na ręcznie wykańczanych mosiężnych
detalach po obu stronach samochodu. Te elementy efektownie wysuwają się, odsłaniając
tylne kamery, które – podobnie jak porty ładowania i przednie wloty powietrza – pozostają
ukryte, dopóki nie są potrzebne.


Tylna część pojazdu stanowi kontynuację śmiałej stylistyki. Bezramkowa tylna klapa i
panoramiczny dach zintegrowany z nadwoziem tworzą wrażenie rzeźby. Tylną bryłę definiuje
charakterystyczny wzór „Strikethrough” (ang. „przekreślenie”), która ukrywa pełnowymiarowe
tylne światła i podkreśla moc oraz monumentalny charakter Type 00.


Constantino Segui Gilabert, Szef Działu Projektowego nadwozia Jaguara, powiedział:
„Jaguar to marka, gdzie zwyczajność nie ma wstępu. Gdy widzisz nowego jaguara po raz
pierwszy, musi on wzbudzać respekt, jakby nigdy wcześniej nie istniał. Type 00 przyciąga
uwagę i zachwyca, jak wszystkie legendarne modele Jaguara z przeszłości. Jego
imponująca prezencja odzwierciedla unikalnego ducha brytyjskiej kreatywności i
oryginalności. To celebracja sztuki i ucieleśnienie esencji żywiołowej
nowoczesności.Podobnie jak dwa modele E-type, które zadebiutowały w 1961 roku na
Salonie Samochodowym w Genewie, premiera Type 00 podkreśla dwie kontrastujące
interpretacje nowej wizji projektowej Jaguara. Wersja Satin Rhodon Rose, określona jako
„Miami Pink”, oddaje hołd pastelowym barwom kultowej architektury Art Deco, czerpiąc
inspirację z charakterystycznego różowego odcienia, jaki wraz z upływem czasu przybiera
mosiądz. Towarzyszy jej spektakularny model Inception Silver Blue, nazwany „London Blue”.
Jego barwa, inspirowana opalizującym srebrnym błękitem lat 60., została wybrana, by
podkreślić brytyjskie dziedzictwo marki Jaguar.”

Type 00

Urzekające wnętrze


Spektakularne drzwi motylkowe i tylna klapa otwierają się, prezentując modernistyczne
wnętrze, które harmonijnie współgra ze śmiałymi proporcjami nadwozia. Przestronna kabina
zachwyca trzema ręcznie wykończonymi mosiężnymi liniami biegnącymi wzdłuż całego
wnętrza, z centralnym, 3,2-metrowym mosiężnym rdzeniem, który subtelnie oddziela dwie
unoszące się desko rozdzielcze.


Mary Crisp, Główna Projektantka ds. Materialności marki Jaguar, powiedziała: „Filozofia materialności Type 00 opiera się na wykorzystaniu autentycznych, nieoczywistych
materiałów i urzekających kolorów, harmonijnie wpisujących się w nową kreatywną wizję
marki. Trzy kluczowe materiały – mosiądz, kamień trawertynowy i tekstylia – zostały
wykorzystane w sposób odważny i artystyczny, tworząc unikalną atmosferę wnętrza.”


Kojący kamień trawertynowy pełni rolę cokołu, podtrzymując unoszące się siedzenia oraz
centralny mosiężny rdzeń. Jego naturalne piękno zainspirowało bogatą, wielowarstwową i
tonalną paletę kolorów wnętrza. Tkane tekstylia podkreślają kunszt wykonania – miękka
mieszanka wełny, inspirowana ręcznie tkaną przędzą, pokrywa dwa fotele, głośnik typu
„soundbar” oraz podłogę, nadając wnętrzu wyjątkową fakturę i wyrafinowanie.


Tom Holden, Główny Projektant Wnętrz w firmie Jaguar, powiedział: „Podobnie jak
design zewnętrzny, wnętrze Type 00 wyróżnia się zaawansowanymi technologiami, które
definiują jego charakter. Ekrany subtelnie i efektownie wysuwają się z deski rozdzielczej, a
zautomatyzowane schowki otwierają się delikatnie na żądanie, odkrywając ukryte akcenty
żywych kolorów. Wierzymy, że technologia powinna wzbogacać nowoczesne, luksusowe
doświadczenie, a nie dominować nad architekturą – cyfrowy ekran w centralnej części
kokpitu jest tego doskonałym przykładem. Wyświetlacz Clearsight, zastępując tradycyjne
lusterko wsteczne, znacząco poprawia widoczność, podkreślając jednocześnie innowacyjny
charakter wnętrza.”

Type 00 Wnętrze

Zmysłowe doświadczenie


Type 00 to doświadczenie dla zmysłów. Zharmonizowany z nadwoziem przeszklony dach
rzuca subtelny wzór na materiały wewnątrz, ożywiając tekstury i zmieniając ich charakter w
ciągu dnia.


Zespół projektantów Jaguara zbadał nowe sposoby na ulepszenie wnętrza. Pasażerowie
mogą dostosować kabinę do swojego nastroju za pomocą unikalnej konsoli Prism. Celem tej
funkcji jest zaangażowanie pasażerów w pojazd i rozszerzenie koncepcji dostosowywania i
personalizacji. Jest ona chowana za elegancko zaprojektowanymi drzwiami z napędem
elektrycznym i zawiera trzy totemy z naturalnych materiałów - mosiądzu, trawertynu i
alabastru.


Umieszczenie jednego z totemów w konsoli środkowej dostosowuje nastrój wnętrza.
Wszystko, począwszy od oświetlenia ambientowego i unikalnego krajobrazu dźwiękowego,
a skończywszy na dostosowanej grafice ekranu, odzwierciedla właściwości wybranego
materiału. Indywidualnie dobrane zapachy współgrają z materiałami, zapewniając
bezprecedensową personalizację.


To żywiołowe i artystyczne podejście do angażowania zmysłów rozciąga się na ekrany
wyświetlaczy, na których animacje są tworzone za pomocą kreatywnej techniki
„Chiaroscuro” - wykorzystującej światło i cień do definiowania trójwymiarowych obiektów.

JAGUAR

Symbole zmian


Type 00 prezentuje nową tożsamość Jaguara z potężnymi symbolami zmian
podkreślającymi transformację. Wszystkie są inspirowane cennym pochodzeniem
Jaguara.


Znak producenta - podpis Jaguara


Celebracja nowoczesności - geometryczna forma, symetria i prostota. Zainspirowany
przez Malcolma Sayera, projektanta Jaguara C, D i E-Type, który w wyjątkowy
sposób połączył naukę i sztukę, aby stworzyć ponadczasowe kształty tych
samochodów. Geometryczne kształty liter są obracane, aby stworzyć idealną
wizualną symetrię i równowagę. Tworzy to modernistyczną formę, która podkreśla
wybitną nazwę Jaguar.


Sygnatura


Ta odważna, liniowa grafika nadaje Jaguarowi silną obecność i natychmiast
rozpoznawalny styl, symbolizując wyróżnianie się ponad imitację i przeciętność.


Żywiołowe kolory


Dynamiczne i odważne zastosowanie kolorów stanowi fundament nowej tożsamości
marki Jaguar, głęboko zakorzenionej w jej związku ze sztuką. Kolory te zawsze
pojawiają się w kontekście tekstury lub ruchu, dodając głębi i charakteru.


Artystyczne przedsięwzięcie


Jaguar zyskał reputację dzięki oryginalnemu myśleniu inspirowanemu wyjątkową wizją
założyciela, Sir Williama Lyonsa, który wierzył, że Jaguar nie powinien być „kopią niczego”,
a jego samochody powinny być traktowane jako formy sztuki.

Znak producenta

Jako sponsor tytularny Art Miami, Jaguar przedstawił wystawę „Jaguar.
Exuberance.” – immersyjną eksplorację nowego, odważnego języka wizualnego,
wzbogaconą oryginalnymi pracami brytyjskich artystów. Następnie, w modowej i
architektonicznej dzielnicy Miami Design District, odbyła się prezentacja instalacji
„Copy Nothing”, uświetniająca globalny debiut modelu Type 00.


Rawdon Glover, Dyrektor Zarządzający Jaguar, „Nasza obecność na Miami Art Week
podkreśla cel Jaguara jako orędownika sztuki i kreatywności we wszystkich jej formach.
Wiemy, że sztuka jest pasją naszych przyszłych klientów, więc nie ma lepszego sposobu niż
bezpośrednia rozmowa z nimi na jednym z najważniejszych festiwali sztuki na świecie”.