JAGUAR TCS RACING PLANUJE POTWIERDZIĆ ŚWIETNĄ DYSPOZYCJĘ PODCZAS PODWÓJNEGO E- PRIX W AD-DIRIJJA

JAGUAR TCS RACING PLANUJE POTWIERDZIĆ ŚWIETNĄ DYSPOZYCJĘ PODCZAS PODWÓJNEGO E- PRIX W AD-DIRIJJA

• Jaguar TCS Racing zamelduje się na starcie w Ad-Dirijja w Arabii Saudyjskiej podczas drugiej i trzeciej rundy Mistrzostw Formuły E ABB FIA 2024 26 i 27 stycznia 2024 roku.


• E-Prix w Ad-Dirijja to jedyne nocne wyścigi w kalendarzu mistrzostw. Tor znajdujący się w sąsiedztwie historycznych zabudowań znajdujących się na liście światowego dziedzictwa UNESCO ma długość 2495 metrów i 21 wymagających i szybkich zakrętów.


• Po imponującym występie na otwarcie sezonu w mieście Meksyk zespół ma nadzieję na kolejne punkty i podium w drodze po mistrzostwo.


• W pierwszym wyścigu sezonu Nick i Mitch zajęli kolejno trzecie i piąte miejsce, zdobywając łącznie 26 punktów.


• Jaguar I-TYPE 6 pokazał się podczas weekendu w Meksyku z dobrej, szybkiej strony. Mitch zanotował najszybsze okrążenie w kwalifikacjach, a Nick dokonał tego samego w zawodach.


• Pierwsze podwójne E-Prix w sezonie rozpocznie się o godzinie 20.00 lokalnego czasu.



Jaguar TCS Racing powróci na tor w piątek i sobotę 26 i 27 stycznia 2024 na drugą i trzecią rundę Mistrzostw Formuły E ABB FIA 2024 w Ad-Dirijja w Arabii Saudyjskiej.


Wyścigi w oświetlonym Ad-Dirijja wiążą się z dobrymi wspomnieniami dla zespołu, który dotychczas zapewnił sobie w Arabii Saudyjskiej trzy razy miejsce na podium i zwycięstwo. Kierowcy Jaguar TCS Racing – Nick Cassidy i Mitch Evans – ciężko pracowali z całym teamem, aby w pełni wykorzystać wynik z pierwszej rundy w Mexico City, gdzie zajęli kolejno trzecie i piąte miejsce, zapewniając sobie 26 punktów i drugie miejsce w rankingu drużynowym mistrzostw.


Sébastien Buemi, ścigający się dla zespołu klienckiego Jaguara, Envision Racing, zajął drugie miejsce, dowodząc tym samym siły układu napędowego Jaguara w erze samochodów trzeciej generacji Formuły E.


Tor w Ad-Dirijja znajduje się w historycznym otoczeniu będącym na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Kierowcy muszą pokonać 21 szybkich zakrętów w obrębie historycznych murów miasta. Strategia zarządzania energią na ulicach miasta jest w tym wypadku kluczowa. Tor o długości 2495 metrów jest połączeniem technicznych odcinków i sektorów umożliwiających osiągnięcie wysokiej prędkości, w tym długiej prostej, która w przeszłości nieraz bywała świadkiem slipstreamingu i wyprzedzania tuż przed szykaną na zakręcie numer 18.


Na 39 okrążeń intensywnych wyścigów w piątek i sobotę tor zostanie oświetlony najnowszą technologią LED o małej mocy, gdy tylko Ad-Dirijja pogrąży się w ciemności.


Oba E-Prix rozpoczną się o godzinie 20.00 lokalnego czasu.


James Barclay, dyrektor zarządzający JLR Motorsport i szef zespołu Jaguar TCS Racing: „Potwierdzenie naszej dyspozycji z Mexico City i odniesienie sukcesu w podwójnym E-Prix w oświetlonym Ad-Dirijja są kluczowe. Po Meksyku jesteśmy w dobrej sytuacji, będąc na drugim miejscu w klasyfikacji teamów, z kierowcami, którzy już silnie zapunktowali. Jednak jako zespół wciąż mamy przed sobą dużo pracy, aby dotrzymać kroku naszym konkurentom i zyskać pewność, że nadal będziemy mogli walczyć o punkty i podium”.


„Na torze w Ad-Dirijja odnosiliśmy już sukcesy – jest w specyficzny sposób wymagający, ale przez to również ekscytujący. Zespół niestrudzenie pracował w naszej bazie w Kidlington, aby zapewnić nam jak najlepszą pozycję przed weekendem”.


Mitch Evans, kierowca Jaguar TCS Racing, #9: „Wyścig otwierający sezon w Mexico City był wymagający pod względem fizycznym, ale ukończenie go na piątym miejscu było wspaniałym doświadczeniem i dowodem na ciężką pracę zespołu przed sezonem oraz przez cały weekend. Bolid sprawował się świetnie, szczególnie podczas kwalifikacji, myślę więc, że jesteśmy w dobrej sytuacji przed Ad-Dirijja”.


Nick Cassidy, kierowca Jaguar TCS Racing, #37: „Meksyk okazał się dla mnie świetnym otwarciem mojego pierwszego sezonu w Jaguar TCS Racing. Miejsce na podium i najszybsze okrążenie w moim debiutanckim wyścigu to świetna sprawa, więc nie mogę się doczekać, aby pójść za ciosem w Ad-Dirijja”.

Kontakt dla mediów:

Jakub Król
PR Manager Jaguar Land Rover
email: jakub.krol@jaguarlandrover.pl
tel. +48 881 976 889


Filip Gruszczyński
PR Manager More & Louder
email: filipg@moreandlouder.pl
tel. +48 600 450 774


O Jaguarze

Do 2025 roku Jaguar przekształci się w pełni elektryczną, luksusową markę, oferującą niepowtarzalne pojazdy zdefiniowane przez pionierskie technologie i wizjonerski design. Jesteśmy już na drodze do elektryfikacji, oferując wyselekcjonowane modele hybrydowo-elektryczne i w pełni elektryczne. Dzisiejsza gama Jaguara obejmuje w 100% elektrycznego SUV-a I-PACE, sportowego SUV-a F-PACE, kompaktowego SUV-a E-PACE, limuzyny XE i XF oraz samochód sportowy F-TYPE.

Jaguar jest projektowany i konstruowany w Wielkiej Brytanii i sprzedawany w 117 krajach. Należy do domu marek JLR z Range Roverem, Defenderem i Discovery.

O Inchcape JLR Poland

Inchcape plc to międzynarodowa firma zajmująca się dystrybucją i sprzedażą detaliczną luksusowych samochodów oraz usługami serwisowymi z siedzibą w Londynie, Wielka Brytania. Zatrudniając ponad 16 000 pracowników na całym świecie oraz współpracując z ponad 30 partnerami. Inchcape jest obecny na 34 rynkach krajowych i działa jako kluczowy partner strategiczny największych światowych marek samochodów premium i luksusowych. Zapewnia efektywną, dobrze finansowaną oraz zorientowaną na klienta drogę na rynek dla pojazdów oraz części samochodowych. Wykorzystuje wszystkie ogniwa pofabrycznego łańcucha wartości w branży motoryzacyjnej wspierając swoich Zaufanych Partnerów oraz zapewniając wysoce efektywny, zorientowany na klienta sposób dotarcia na rynek oraz gwarantując wspólne korzyści na każdym etapie.


W grudniu 2020 Jaguar Land Rover (JLR) utworzył spółkę joint venture z globalnym dystrybutorem i sprzedawcą samochodów, firmą Inchcape. W wyniku współpracy powstała spółka Inchcape JLR Poland, która jest wyłącznym dystrybutorem samochodów prestiżowych marek Jaguar i Land Rover w kraju. Dzięki nawiązanej współpracy możliwe jest rozszerzenie działalności marek na polskim rynku oraz przybliżenie ich szerokiemu gronu klientów na szóstym co do wielkości rynku motoryzacyjnym Europy.


Media website: www.media.jaguar.com



Social Channels:
Facebook: http://www.facebook.com/Jaguar
Twitter: http://twitter.com/Jaguar @Jaguar
Instagram: http://instagram.com/Jaguar
YouTube: http://www.youtube.com/JaguarCars